دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403

راه حل‌های ارزان برای خرج‌های گران دندان‌پزشکی


راه حل‌های ارزان برای خرج‌های گران دندان‌پزشکی

* دکتر نیناز عصاران

برای حلّ مشکل پوسیدگی دندان، درد دندان، بوی بد دهان، خونریزی لثه، بی‌دندانی، هزینه‌های دندان‌پزشکی و هزار مشکل دهانی دیگر، فقط یک راه بسیار آسان و کم‌هزینه وجود دارد و آن مسواک‌زدن با یک مسواک نرم، مقدار کمی خمیر دندان و استفاده از نخ دندان است.

آیا می‌دانید چرا حیوانات پوسیدگی دندان ندارند؟ در حالی‌که مسواک هم نمی‌زنند!

 چون آن‌ها از سبزیجات، گیاهان و مواد طبیعی استفاده می‌کنند؛ ولی انسان‌ها با این‌که از انواع خمیر‌دندان، دهان‌شویه و مسواک‌های مختلف با مارک‌های معروف استفاده می‌کنند و در سال چندبار تحت نظر دندان‌پزشک هستند ولی در سنّ پایین چند دندان پوسیده، ترمیم شده، روکش شده و کشیده شده دارند و همه‌ی این‌ها به خاطر مواد ساختگی دست خود بشر است.

دشمنان دندان

اوّلین مادّه‌ي مخرّب دندان، استخوان، معده و خون که بدون استثنا به تمام مناطق بدن حمله کرده و آن را تخریب می‌کند، خیلی خیلی ارزان قیمت است؛ رنگ‌های جذّاب دارد و هر نوع ذائقه‌ای را به خود جلب می‌کند؛ باعث پوکی استخوان و هم‌چنین کم‌خونی مزمن می‌شود؛ اين مادّه نوشابه‌ی گازدار است. نوشابه و حتّی دوغ گاز‌دار هم تخریب را از دهان شروع می‌کند و بعد، معده، خون، مغز استخوان و کلیه را درگیر می‌کند.

مادّه‌ی مخرّب دیگري که برای دندان‌های کودکان مضر است، آب‌میوه‌های صنعتی است. آب‌ميوه‌ها داراي شکر هستند، و کودک یا حتّی بزرگسال بعد از خوردن آن، اگر به آب، میوه و یا مسواک دسترسی نداشته باشد تخریب میکروسکوپی بعد از جویدن موادّ قندی شروع می‌شود و تا زمانی‌که اسیدیته‌ی بزاق به حالت اوّل برگردد ادامه پیدا می‌کند.

پیشگیری و راه حل:

1.به هیچ عنوان نوشابه‌ي گازدار مصرف نکنیم.

2.بلافاصله بعد از خوردن بیسکویت، شیرینی و شکلات حتماً یک میوه‌ی سفت مثل خیار، هویج يا سیب بخوریم تا دهان تمیز شود.

3.روزی حدّاقل دو بار صبح و شب، هر دفعه 3 دقیقه با یک مسواک نرم، مسواک بزنیم و بعد نخ دندان کنیم.

4.برای میان وعده و چاشت فرزندانمان از نان و پنیر و گردو، یا مغز بادام، پسته، نخود شور و مواد طبیعی استفاده کنیم. موز، سیب و خیار هم برای میان وعده خوب است.

به امید روزی که مرواریدهای دهان شما تا آخر عمر سالم باقی بماند.

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 21


تعداد امتیازات: (0) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1890)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort