دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403

راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست


راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست

زندگی شخصی

 

اول محرم سال 1309هـ.ش خانواده ی خاموشی، پذیرای اولین فرزند خود، یعنی بانو فاطمه ی سید خاموشی شد. وی که ندای دعای صباح، زیارت جامعه و زیارت عاشورای مادر را از همان آغازین لحظات تولد در گوشش داشت به شدت محب اهل بیت گردید. چند سال ابتدایی را به مدرسه رفت اما بعد پدر برایش معلم خصوصی گرفت و دروس مدرسه را در خانه آموخت.

حجه الاسلام سید هاشم طاهایی معروف به آقا میرزا آقا طاهایی که واعظ مجالسِ پدر ایشان بود در دوازده سالگی، وی را برای فرزندش سیدجلال الدین طاهایی خواستگاری کرد.

پس از ازدواج با آقای طاهایی، به احترام همسر، نام «طاهایی» را به عنوان شهرت برگزید حدود 10 سال در منزل پدر همسر خود اقامت گزید و در این مدت از محضر پدر شوهر خود دروس حوزی را آموختند هم چنین بعضی کتاب ها را از همسر خود درس گرفت.

در ضمن سفری به مشهد مقدس حاج آقای طاهایی تصمیم گرفتند در این شهر هجرت کنند. خانه و مغازه ای تهیه کردند و خیلی زود به آن نقل مکان کردند. درباره خاطرات این دوران ایشان خود می گوید: «خدا رحمت کند برادرم تقی خاموشی را، ایشان خیلی به درس علاقه داشت، خودش از همان سنین پایین بچه های همسایه را جمع می کرد، قرآن و اخلاق درس می داد. مشهد که می آمد، می گفت: خواهر شما مشهد تنهایی. درس بده، درسی بخوان.

او مشوق من بود. دختران همسایه هم آمدند و گفتند: شما به ما درس بده. همان موقع در خانه شروع به تدریس کردم. در منزل 10 کلاس درس داشتم.»

خانم طاهایی، در مشهد از محضر بزرگان دیگری نیز فیض برد.

اخلاق را از محضر عارف بزرگِ زمان، آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی، دایی بزرگوارش، به صورت عملی استفاده کرد. اعتقادات را از آقا شیخ غلامحسین تبریزی معروف به عبدخدایی، آموخت، از محضر درس آیت الله میلانی، و شهید هاشمی نژاد نیز بهره ها برد. به طور خاص دو سال نزد مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه ای و در قرن شخصی ایشان، به صورت خصوصی درس تفسیر گرفت. استاد مقام معظم رهبری را پایه گذار تفکر انقلابی خود می دانست خانم طاهایی در ابتدای تشکیل کلاس ها همه ی دروس را خود شخصاً تدریس می نمود.

اما پس از تأسیس مکتب نرجس در سال 1345 از شاگردان و دوستان خود در تدریس بهره برد.

 

 

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 12


تعداد امتیازات: (0) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1571)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort