دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403

چهل تکه


چهل تکه

 اکرم نصیری

تکه اول: آن روز انقلاب پیامبر (ص) پرده‌های ظلمانی جاهلیت اولی را در هم دریده و رایت آزادگی و انسانیت و عزت را بر بلندای جهان به اهتزاز در آورد. دختران، زیر سایه‌ی انقلاب عظیم پیامبر (ص)، حق آموختن دارند، حق مالکیت دارند، حق ارث دارند، نفقه دارند، امنیت دارند، عزت دارند، حق رأی دارند و همه‌ی حقوق دیگری که زن‌های اروپایی تا قرن 16میلادی، برای داشتن تک تک آن‌ها سال‌ها جنگیدند.

تکه دوم: امروز امام روح الله پرده‌ی ‌ظلمت جاهلیت مدرن را بر کنده و رایت اقتدار اسلام و ایران و تشیع را با شعار آزادگی و آزادی خواهی و حمایت از مستضعفین عالم، به اهتزاز در آورده است. دست آوردهای زنان ایرانی پس از انقلاب اسلامی، مصمم به چشمان زیبای مادرش که از قاب روی دیوار امیدوار به او می‌نگریست چشم دوخت. حالا انوار نورانی فجر انقلاب روح الله (ره)، پرده‌ی ظلمانی جاهلیت مدرن را شکافته و طلیعه‌ی اولین شعاع‌های نورانی خورشید استقلال به جانش پاشیده بود.

تکه سوم: اینک جانشین خلف او امام خامنه‌ای حفظه الله اینگونه از انقلاب و حفظ دست آوردهایش می‌گوید: «جمهوری اسلامی یعنی نظام مردمی، نظام مستقل، نظام مبتنی بر ارزش‌های اصیل، نظام مبتنی بر آزادی فکر و عدالت اجتماعی، یک هدیه‌ی الهی به ملت ایران است. خدای متعال این هدیه را مفت و مجانی به ملت ایران نداده است. نسل‌هایی تلاش کردند، نسل قبل از شما مجاهدتِ سخت و دشواری را متحمل شدند؛ ... این هدیه را باید نگه داشت. این طور نیست که اگر خدا به قومی نعمت داد، آن قوم خاطر جمع باشند که این نعمت برای آن‌ها خواهد ماند. شما در سوره‌ی حمد می خوانید: «صراط الّذین انعمت علیهم غیرالمغضوب علیهم و لاالضّالّین»؛ یعنی «مغضوب علیهم» و «ضالّین» هم جزو «انعمت علیهم»‌اند. ... نعمت دادشد‌گان دو نوع اند؛ یک عده کسانی هستند که با عمل خود، با سوء رفتار خود، با تنبلی خود، با انحراف خود و با دل سپردن و تن سپردن به هوس‌های زودگذرِ منحرف کننده، نعمت را بر باد دادند؛ یک عده هم کسانی هستند که نعمت را با کوشش و تلاش و شکرانه‌ی خود نگه داشتند. کسانی که نعمت را بر باد دادند، «مغضوب علیهم» و ضالین»‌اند؛ آن‌هایی که نعمت را نگه داشتند، «غیرالمغضوب علیهم و لا الضّالّین»اند. (امام خامنه ای در دیدار جمعی از دانشجویان استان کرمان، 1384/2/19)

تکه چهارم: اما علی‌رغم نوستالژی دروغین درخشش روزهای پیش از پیروزی انقلاب، که دشمنان انقلاب این روزها در بوق و کرنای رسانه‌های دست نشانده می‌دمند؛ یکی از زیباترین دست آوردهای بی‌شمار انقلاب، حضور فعال و عفیفانه بانوان در تمامی عرصه‌های کشور است. در مدیریت کشور، ورزش، دانش و... که تنها بخشی از تحول بزرگی است که در حوزه‌ی زنان با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی رخ داد؛ اما فراتر از این، تغییر ِنگاه و جایگاهی بود که انقلاب برای زنان ایجاد کرد. زنان ما امروز جزء بهترین دانشمندان ما، جزء بهترین نویسندگان ما، جزء بهترین شخصیّت‌های فرهنگی ما، هستند و این هنر انقلاب است.

تکه پنجم: پیشرفت‌های بیشمار در زمینه هسته‌ای، که در این موفقیت سترگ علمی و فناورانه با وجود باورپذیر نبودن برای آمریکا و هم‌پیمانانش و همه‌ی محدودیت‌ها ما توانستیم به غنی‌سازی 20 درصد و تکنولوژی پیچیده این صنعت دست یابیم. رتبه‌ی دوم بیوتکنولوژی در آسیا از دیگر دست آوردهاست؛ موفقیت ایران در این شاخه را زمانی بیشتر درمی‌یابیم که بدانیم ایران بر اساس رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، بعد از ژاپن در رتبه‌ی دوم آسیا قرار دارد و تعدادی از محصولات ایرانی اکنون در بازار اروپا و آمریکا عرضه می‌شود؛ رشد ایران از رتبه‌ی آخر بهداشت تا تبدیل کشور به قطب منطقه‌ای توریسم سلامت و پذیرش و درمان بیماران خارجی با انواع بیماری‌ها و همچنین دستیابی به دانش کشت سلول‌های بنیادین، قرار گرفتن در ردیف کشورهای برتر پیوند کلیه و درمان بیماری‌های چشمی، کسب رتبه‌ی نخست تولید دارو در سطح خاورمیانه، تولید 97 درصد از داروهای مورد نیاز و صادرات دارو از جمله داروهای بیوتکنولوژی، خودکفایی در ساخت انواع واکسن، ریشه‌کنی فلج اطفال و دیگر بیماری‌های فراگیر، پوشش واکسیناسیون از30 درصد به 100 درصد و... .

تکه ششم: بالاترین ضریب امنیت، از دیگر دست آوردهای انقلاب برای ملت ایران است، با نگاهی به منطقه‌ی غرب آسیا؛ عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای همسایه؛ با توجه به جنگ‌افروزی‌ها و لشکرکشی‌های آمریکا و هم‌پیمانش به منطقه و گسیل گروه‌های تکفیری و تروریستی وضعیت امنیت در غرب آسیا و پیرامون کشورمان را بهتر و بیشتر در می‌یابیم... .

تکه هفتم: اما هنوز سئوالی باقی است. آیا در چهل سالگی انقلاب با پخش همه‌گیر یک شایعه، با بالا و پایین شدن قیمت دلار، با گران شدن قیمت کالاهای مورد نیاز روزمره، با شنیدن خبر چند اختلاس، ... نسبت به حقانیت انقلاب تردید پیدا کرده و برای پیاده شدن از قطار انقلاب به مقصد حکومت حقه مهدوی دستپاچه‌ایم؟ آیا در چهل سالگی انقلاب اسلامی، روح و جانمان نیز با فرهنگ ناب و اصیل اسلام و قرآن آمیخته و عجین گشته است؟ یا هنوز امواج خروشان و همه جانبه توطئه‌ی دشمنان، کوه سترگ انقلاب را که از مشت‌های گره کرده و سینه‌های ستبر و پولادین ما سر بر افراشته؛ متزلزل و در هم شکسته خواهد ساخت؟

....

تکه چهلم: از این تندیس عظیم عزت و استقامت و بصیرت و صلابت را، دوباره مرور می‌کنیم هشدارهای امام بیدار و بصیر و آگاه انقلاب را: «عزیزان من، جوان‌های عزیز، مردم مؤمن! بله، ما رکورد زدیم، ما پیشرفت کردیم؛ اما اگر دلمان را به آنچه که تاکنون به دست آوردیم، خوش کنیم، شکست خواهیم خورد؛ اگر توقف کنیم، به عقب پرتاب خواهیم شد؛ اگر دچار غرور شویم، دچار عُجب و خودشگفتی شویم، به زمین خواهیم خورد؛ اگر ما مسئولان کشور دچار خودمحوری شویم، دچار تکبر شویم، دچار خودشگفتی شویم، تودهنی خواهیم خورد. ... در راه پیشرفت، توقف ممنوع است؛ خودشگفتی ممنوع است؛ غفلت ممنوع است؛ اشرافی‌گری ممنوع است؛ لذت‌جویی ممنوع است؛ به فکر جمع کردن زخارف دنیا افتادن، برای مسئولین ممنوع است. با این ممنوعیت‌هاست که می‌توانیم به قله برسیم.»(امام خامنه‌ای در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی،  1385/03/29)

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 37


تعداد امتیازات: (0) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1450)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort