دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 30 فروردین,1403

تجلّي قرآن در دعاي جوش كبير
چون از سویي خدا و کمالاتش بی‌نهایت است و از سوی دیگر عقل و کلمات انسان محدود، بهترین راه آن است که خدا را به نامهایی بخوانیم که از خود او و قرآن گرفتهایم و گرنه انسان ممکن است به انحراف افتد و اسم‏‏های نامناسب برای خدا بتراشد.    ادامه »
مولود خیر و برکت
 امام جواد(علیه السّلام) صبر را تکیهگاه خود قرار بده و نداری را مایه راحتی ساز، و شهوات را ترک گو. با هوی و هوس مخالفت کن و بدان که تو هرگز بیرون از دید خداوند نخواهی بود؛ پس بنگر كه چگونهای!    ادامه »
دانشگاه معارف الهی(قسمت اول)
مؤمن منتظر با عرضه داشتن عقايدش به پيشگاه امام زمان(عجّل‌الله‌تعالي‌فرجه) در ايمان قلبي خود مصمّم‌تر و ثابت قدم‌تر مي­ شود.    ادامه »
تعالی تبلیغ
امام سجاد(عليه‌السّلامشیعه را از یکی از سخت ترین دوران های حیات خویش عبور داد و آن را برای رسیدن به اوج رشد علمی در زمان امام باقر(عليه‌السّلامو امام صادق(عليه‌السّلامو سال‌های بعد حفظ و آماده کرد.    ادامه »
عالمان ربّانی
 مریم پورحسینی سخن در بحث عالمان رباّنی و تربیت شدگان الهی است، در مجموعه‌ی آیات 146، 147، 148 سوره‌ي مبارکه‌ي آل عمران خداوند می‌فرمایند: «وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثيرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَكانُوا وَ اللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرينَ* وَ ما كانَ قَوْلَهُمْ إِلاَّ أَنْ قالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا وَ إِسْرافَنا في‏ أَمْرِنا وَ ثَبِّتْ أَقْدامَنا وَ انْصُرْنا عَلَى ال...    ادامه »
اغنیا مکه روند و . . .
  زيارت با معرفت ره‌آورد‌هايي براي زائر و جامعه‌اش به ارمغان مي‌آورد، زایر از نامه‌ی اعمال پربار و جامعه از شخصيتي پاك، خيرخواه، نيك‌انديش و سازنده برخوردار خواهد گشت.    ادامه »
اعجاز علمی قرآن
       مرضیه اکبریان از آن جا که فن و حرفه‌ای که اعراب در آن شهره بودند، ادبیات و شعر بود پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نیز با سلاحی قدم در کارزار می‌گذارند که همه‌ی اربابان سخن را به حیرت وا می‌دارد. آن چه ایشان به عنوان صدق ادّعای نبوّت خویش عرضه می‌کنند در همان قالب و هیئتی است که اعراب خود را در آن سرآمد روزگار می‌دانستند. آری عظیم ترین معجزه‌ی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) یک کتاب است؛ (جوان آراسته، ص256) کتابی که در ابعاد و زوا...    ادامه »
آینه‏ ی جمال
 او نشان داد هر که شیر فاطمه سلام الله علیها را نوشیده و خون علی علیه السلام در رگ داشته باشد، اگر به مصاف آید چگونه عدالت و شجاعت را یکجا به نامردمان و ستمگران نشان خواهد.    ادامه »
 بررسی مفهوم زشتی و زیبایی در بیان قرآن

 گاهی صبر آگاهانه و داوطلبانه است. این صبر، شیوه‌ی مردان خداست و صبر جمیل صبری است که سخنی بر خلاف تسلیم و رضای خداوند گفته نشود.

 

   ادامه »
و خداوند نزدیک است
در مسير حركت به سوي الهي شدن بايد همواره به اين نكته توجّه كنيم كه كلام خدا را راهنماي خود قرار دهيم نه منفعت خود را و نه مردم را و نه شهرتمان را و نه هيچ حرفي غير از حرف او را.    ادامه »
صفحه 7 از 10ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort