دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 30 فروردین,1403

میان من و دوست هیچ حائل نیست
«ولی» به معنای نزدیکی و قرب است، ولاء و توالی آن است که دو چیز چنان به هم نزدیک شوند که میانشان چیز دیگری نباشد.    ادامه »
گوهر معرفت
روش قرآن اين است كه پس از بيان احكام وعده و وعيد مي دهد تا انگيزه اي باشد براي عمل. سپس آيات توحيد و تنزيه باري تعالي را مي آورد تا خواننده را از عظمت امر كننده و نهي كننده آگاه كند. اگر در سوره هاي بقره، نساء، مائده و امثال آن انديشه كنيد اين حقيقت را در مي يابيد.    ادامه »
شاهکار بزرگ شیعه
 کسی که دوست دارد چون من زندگی کند، چون من بمیرد و در بهشت سر سبزی که پروردگارم خلق کرده ساکن شود، علی (علیه السلام) را بعد از من ولی بگیرد و ولایت جانشینان او را بپذیرد و به ائمه ی بعد از من اقتدا کند.    ادامه »
راه سخت است مگر يار شود لطف خدا
 تربیت صحیح فرزند از جمله امور مهمّی است که خداوند در قیامت از آن سؤال می کند. پدر و مادر وظیفه شناس باید به این امر کاملاً توجه داشته و قسمتی از عمر شریف خود را در راه آن صرف نمایند و فرزندی شایسته بار آورند.    ادامه »
هدایت جهانی با وحی قرآنی
وحی و تنظیم رابطه انسان با اجتماع شهلا نوری/تلخیص: مریم احیایی از دیدگاه اسلام زندگی انسان ها چنان درهم گره خورده که همگی مانند سرنشینان یک کشتی به شمار می روند که به سوی یک مقصد در حرکتند و سرنوشت یگانه پیدا می کنند.1 قرآن می فرماید: «وَاتَّقُواْ فِتْنَةً لاَّ تُصِيبَنَّ ...»2؛ «از فتنه ای که تنها به ستمکاران شما نمی رسد بترسید و بدانید که خدا سخت کیفر است». به همین جهت در قیامت علاوه بر «برنامه ی اعمال فردی»، «محاسبه ی جمعی» نیز می شود «ك...    ادامه »
الفرقان الحق، قرآن مدرن صهیونیسم
خشونت سازان كتاب الهي را هدف گرفته اند/سيد محمدرضا واحدي اسلام ستيزي - يا بگوييد دين ستيزي - تاريخي به درازاي خود اسلام و دين دارد. شيوه هاي گوناگون اين اسلام ستيزي، هم نشان دهنده آمادگي بدخواهان اديان الهي براي ايجاد و دامن زدن به امواج نفرت و خشونت است و هم بيانگر رنگارنگي و تنوع اين شيوه ها. از سوي ديگر اين دين ستيزي ها هم به معناي مبارزه با باورهاي پذيرفته ديني است و هم به معناي تخريب و جريحه داركردن احساسات و عواطف مسلمانان و دينداراني كه درهرحال بخش بسيار قابل توجهي از شهروندان جامعه جهان...    ادامه »
امام سجاد (علیه السلام) و اندیشه ی تشکیل حکومت اسلامی
نگاهی به شیوه مبارزاتی امام سجاد (ع)/ استاد طیبه رثایی در ماه شعبان، خداوند، تبارك و تعالي، ستاره هاي درخشاني را از آسمان ولايت و امامت به جهانيان عنايت فرموده که فرزند پاك و والاي رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت علي بن الحسين (علیه السلام) امام چهارم شيعيان از جمله ی آنان می باشد. اسم مبارك آن بزرگوار علي (علیه السلام) و مشهورترين القاب آن حضرت زين العابدين و سجاد است و معروف ترين كنيه ی او ابامحمد و ابوالحسن. ایشان در روز پنج شنبه پنجم شعبان نيمه ی اول ماه جمادي الاول يا جمادي الاخ...    ادامه »
قرآن مصور آمریکایی
تصویرگری آیات الهی متناسب با ذائقه ی آمریکایی  این قرآن که در واقع ترجمه ی انگلیسی قرآن مسلمانان است، توسط «ساندو بیرک» به صورت دست نویس نگاشته شده و هر صفحه ی آن با جوهر و گواش منقوش به تصاویری از زندگی در قرن بیست و یکم شده است.  مشخصات ظاهری کتاب این کتاب نزدیک به ۳۰۰ صفحه دارد و بیرک آن را در طول ۵ سال نوشته، طراحی کرده و مزین به تذهیبش نموده است. بیرک که مدتی را در کشورهای اسلامی به تحقیق و یادگیری تذهیب و نقوش اسلامی و ایرانی سپری کرده است، در طراحی این کتاب، سعی ک...    ادامه »
زخمه ی زخمی ترین فریاد در چنگِ سکوت
ابعاد سيره ی تبليغي و نقش پيام رساني حضرت زينب (سلام الله علیها)/عرب کرمانی زندگي و شهادت امام حسين (علیه السّلام)، حماسه و انقلابي است كه در تاريخ (به ويژه تاريخ اسلام) تأثيرات شگرفي بر فرهنگ مردم گذاشته است. تا كنون مطالعات زيادي در اين زمينه صورت گرفته و فضلا و نويسندگان، با نگرش هاي تاريخي، ادبي، ديني، جامعه شناسي، فرهنگي، كلامي، خطابي و بلاغي به اين رويداد بزرگ پرداخته و هر يك از زاويه ديد خود، آن را مورد بحث قرار داده اند. چرا زينب؟ اين پرسشي است در درك سيره ی تبليغي حضرت زينب (سلام الله...    ادامه »
خلاصه ی خوبی ها
امام حسین(علیه السّلام) وارث علوم و فضایل اخلاقی و صفات برجسته انبیاء گذشته است و این گروه از انبیاء نام برده شده در متن زیارت، فقط به عنوان نماینده تمام انبیاء اولوالعزم و غیر اولوالعزم است.    ادامه »
صفحه 9 از 10ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  10  بعدی   انتها   
Escort