دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 31 فروردین,1403

رايت صلابت

مؤمنین راستین، انسان ‏های متعهّد و مسئولی هستند که به خاطر دوراندیشی و در نظر گرفتن مصلحت‏ های بزرگ‏تر در مقابل منافع زودگذر و آنی شاخصند و هدف‏ های عالی ‏تر را بر امیال پست ترجیح می‏ دهند.

   ادامه »
تدبّر در قرآن (سوره مبارکه قدر)
تدبّر قرآن امري ممكن است زيرا اگر چنين نبود خداوند متعال غايت نزول قرآن را تدبّر در آن معرّفي نمي‌نمود. تدبّر در قرآن اگر ممكن نبود ترغيب و تشويق مردم نسبت به آن تكليفي خارج از توان آنان بود و امر به آن تعلّق نمي‌گرفت.    ادامه »
 مشاور امین خانواده
قرآن نسخه ­ای حیات بخش است برای آن­ ها که از ضعف و زبونی و ترس بی ­مورد و اضطراب رنج می ­برند، برای آن­ ها که از بیماری عشق به دنیا، وابستگی به مادیات، تسلیم بودن بی ­قید و شرط در برابر شهوت­ ها رنج می‌برند.    ادامه »
 میعادگاه خالق و مخلوق (قسمت دوم)
 سجده، نخستین هدف انسان مسجدی است که در آن به بالاترین جایگاه ممکن یعنی نزدیکی به خدا می‏رسد؛ چرا که حضرت جلال قدسش می فرماید: «سجده کن و نزدیک شو».    ادامه »
سراج منیر (انتخاب‌هاي حضرت علي (عليه‌السلام) در زندگي)
 تشخیص حق به صفای باطن نیاز دارد و اوّلین گام در رسیدن به این تشخیص، "حق‌طلبی"است. اگر بنده‌ای طالب حق و یقین باشد خدا یاریش مي­دهد و حساب او را از نادانان جدا می‌کند.    ادامه »
میعادگاه خالق و مخلوق (قسمت اول)
نقش مسجد در تعالی فردی از نگاه قرآن و سنّت   *مائده رضايي گرایش به کمال و بزرگی در انسان فطری و نهفته در خمیرمایه‏ی آفرینش اوست؛ زیرا خداوند از روح خود در او دمیده (حجر/ 29) و او را بر سایر آفریده‏ها برتری بخشیده است. (اسراء/70) لذا هر انسانی بسته به اندیشه، میزان خردورزی، فرهنگ خود و... در راه رسیدن به این کمال سعی می‏کند. این گرایش باید در مسیر صحیحی قرار گیرد تا  انسان از سر جهل و اغوای نفس امّاره و شیاطین، مسیر سقوط را به جای صعود، خواری را به جای عزّت و پستی را ...    ادامه »
تو آمدی که ...
*فاطمه متشرعی در جاهلیت اولی نهضت تو بذر ایمان و اعتماد به آزادگی را در اذهان و قلوب کاشت. صدایت فریادی بود علیه بت‏هایی که ریشه‏ی جامعه را می‏برید. در ایامی که تاریخ از امراض مرگباری چون تفرقه و اباحه‏گري­، قتل و غارت، شرب خمر و قمار، سود‌جويي، ربا و... حکایت می‏کرد و دنیا در اغما به سر می‏برد و در آتش جهل می‏سوخت و خلعت عزّت را در گورستان ذلّت از تن برون آورده بود؛ در ایامی که کرت‏های تفته‏ی ضلالت تشنه‏ی آب هدایت بودند؛ چون طبیبی با اولين دستور بر ...    ادامه »
سخنی در افضلیت قوم یهود
ای جماعت یهود! اگر آن‌گونه که می‌پندارید شما بر توده‌ی بشر ارجحیت دارید، پس چگونه خداوند شما را به کیفر و عذاب‌های دردناکی که به آن دچار گشتید، مبتلا کرد و به علّت عصیانی که دارید، شما را پراکنده ساخت و از نظر بدکرداری، ضرب‌المثل عالم بشریت شدید.    ادامه »
شهيد بيداري

هيچ قيامي هم‌چون قيام كربلا در سرنوشت بشر تأثيرگذار نبوده‌است. شايد تا قبل از گسترش موج بيداري اسلامي باور اين سخن براي غير مسلمانان سخت به نظر می‏رسید امّا اكنون تلاش سران استكبار براي فروپاشي كشور‌هاي اسلامي، به خصوص كشور‌هاي شيعه نشين خود مؤيد اين است كه آن‌ها قبل از ما اين حقيقت را دريافته‏ اند.

   ادامه »
لا اکراه فی الدین
*علیرضا مستشاری آیه‏ی «لَا إِكْرَاهَ فىِ الدِّينِ» و حکم نهی از منکر «لَا إِكْرَاهَ فىِ الدِّينِ قَد تَّبَينَ‏َ الرُّشْدُ مِنَ الْغَىّ‏ِ... »؛ در دین، هیچ اجباری نیست و راه از بیراهه به خوبی آشکار شده است (بقره/256). پرسش: آیا مضمون آیه ‏ی شریفه‏ ی «لَا إِكْرَاهَ فىِ الدِّينِ» با مراحل مختلف امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در مرحله‏ ی سوم (استفاده از زور) در تعارض است؟ پاسخ: آیه‏ ی «لَا إِكْرَاهَ فىِ الدِّينِ» به ...    ادامه »
صفحه 3 از 7ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  بعدی   انتها   
Escort