دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403

عمار عصر ظهور
حلیمه ریحانی انقلاب جهانی حضرت مهدی (عجّل الله تعالی) مانند هر قیام بزرگی، نیاز به یارانی ورزیده دارد که باید در بین آن‌ها عدّه‌ای از مقام بالاتر و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار باشند. این یاران خاص، به منزله‌ی بازوان رهبرند که در پیش برد اهداف قیام بسیار مؤثر و مفیدند. گاه بعضی از این یاران می‌توانند شاخصه‌ی جدایی حق از باطل گردند، مانند عمّار در واقعه‌ی صفین. در انقلاب حضرت مهدی (عجّل الله تعالی فرجه) نیز حضرت عیسی (علیه‌السّلام) از این ویژگی برخوردارند. مسلم...    ادامه »
در سایه سار هدایت
چگونه شیعه شدم  خاطره ای از لیلا آذربایجانی   من لیلا هستم از کشور آذربایجان، در زمان حکومت کمونیستی شوروی، چیزهایی در مدرسه یاد گرفته بودیم که ضد دین بود. به خدا فکر می‌کردم؛ اما دلیلی برای اثبات او نداشتم. خواهرم سودا در یک بیمارستان پرستان پرستار بود. یک روز به من گفت: یک همکار جدید برایمان آمده که حجاب دارد. من هم که خانم‌های با حجاب برایم خیلی جالب بودند، علاقمند شدم درباره اش چیزهایی بفهمم. از سودا خواستم قرار آشنایی بین ما بگذارد. همین اتفاق هم افتاد و من با او دوست...    ادامه »
امام سیاست و درایت

صلح با معاویه دلیل بر حقانیت او نیست. ای مردم معاویه گمان می‌کند من او را برای خلافت سزاوار دانستم و خود را برای آن اهل ندانستم. معاویه دروغ می‌گوید. من اختیارم بر مردم از خودشان طبق کتاب و سنت بیشتر است به خداوند قسم یاد می‌کنم اگر مردم با من بیعت می‌کردند و مرا اطاعت می‌کردند و یاری می‌نمودند، معاویه در خلافت طمع نمی کرد.

   ادامه »
دُر است این سخن قول پیغمبر است

«این است امیر نیکوکاران و کشنده‌ی کافران، هر که او را یاری کند خدا او را یاری می‌کند و هر که او را بی یاور گذارد خدا او را خوار می‌کند سپس صدای خود را بلند کرد و گفت: من شهر علمم و علی در آن است و هر که طالب علم باشد باید از این در وارد شود».

   ادامه »
در امتداد ولایت
گذری بر تلاش های عالمان دینی در تشکیل حکومت اسلامی/فاطمه اکبری     سال 1308 هجری قمری؛ بخشش‌های شاهانه‌ی خود فروختگان قاجار پای کمپانی‌های استعماری را به ممالک محروسه‌ی ایران باز کرد. بازارهای کشور از کالاهای فرنگی انباشته شد و کارگاه‌های کوچک داخلی در آستانه‌ی ورشکستگی قرار گرفتند. حاج آقا نجفی اصفهانی به همراه روحانیان شهر اصفهان و مردم، طرح تحریم تنباکو را اجرا کردند. به ناصرالدین شاه تلگرافی زدند و خواستار لغو این قرارداد شدند. شاه در تلگرافی به وی...    ادامه »
راز بگشای ای علی مرتضی
خداوند برتر از آن است که مکان داشته باشد. شیخ مفید در «ارشاد» آورده است که: در روایت آمده است که: بعضی از علمای یهود نزد ابوبکر رفتند و به او گفتند: تو خلیفه‌ی پیغمبر این امت هستی؟! گفت: آری! آن عالم گفت: ما در کتاب تورات این طور یافته ایم که: جانشینان پیغمبران، داناترین افراد امت‌های آن‌ها هستند! اینک تو مرا از خدا خبردار کن که در کجاست؟ آیا در آسمان است و یا در زمین؟ ابوبکر گفت: خدا در آسمان است بر فراز عرش. عالم یهودی گفت: بنابراین گفتار، من زمین را از او خالی م...    ادامه »
سراج منیر
در عصر حاضر که بزرگ ترین اختلاف بین امت اسلامی، مسأله ی امامت و رهبری است، بحث علمی در این زمینه علاوه  بر این که می تواند زمینه ساز وحدت باشد، به روشن شدن حقایق دین نیز کمک می کند.    ادامه »
پاسخ به شبهات
و خداوند فرموده است: «بگو به فضل خدا و به رحمت او باید شاد گردند که آن از آن چه که مردم گرد می آورند و جمع می کنند مورد انتخاب و بهتر است».    ادامه »
چگونه خصم را مغلوب کنم؟
   آگاه باشید! به خدا سوگند! ابابکر، جامه ی خلافت را بر تن کرد، در حالی که می دانست جایگاه من نسبت به حکومت اسلامی، چون محور آسیاب است به آسیاب، که دور آن حرکت می کند. او می دانست که سیل علوم از دامن کوهسار من جاری است، و مرغان دور پرواز اندیشه ها، به بُلندای ارزش من نتواند پرواز کرد.    ادامه »
سراج منیر
حدیث عشیره را نه تنها مسلمانان اعم از شیعه و سنی بلکه مستشرقین نیز نقل کرده اند. جرج سِیل در کتابش به نام «قرآن محمد» می گوید: محمد در آن وقت علاقه و محبت بسیاری از خود نسبت به علی ابراز نمود، وی را در آغوش گرفته و به حاضرین مجلس امر نمود از علی شنوائی داشته و او را جانشین او بدانند    ادامه »
صفحه 5 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  بعدی   انتها   
Escort