دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 01 اردیبهشت,1403

گهرناب
 ملاّ محسن فیض کاشانی یکی از علمای بزرگ شیعه است که در سال 1007 هجری قمری در یکی از معروف‌ترین خاندان‌های علم و عرفان و ادب به دنیا آمد. وی با داشتن هوش و ذکاوتی سرشار بعد از تکمیل علوم دینی در کاشان، رهسپار اصفهان شد و در آن‌جا از اساتیدی چون شیخ بهاءالدّین عاملی، محمّد تقی مجلسی، میر فندرسکی و در قم نیز از محضر ملاّصدرا بهره گرفت. فیض کاشانی صاحب تألیفات گرانسنگی در تفسیر، حدیث، فلسفه و کلام می‌باشد که می‌توان به الصافی در تفسیر قرآن، الوافی در حدیث، علم الیقین ف...    ادامه »
روشنایی ایمان
شبی از ماه پر فیض رجب بود زمین و آسمان در تاب و تب بود «حرا» در انتظار میهمانش، «محمّد» زاده‌ی بنت وَهَب بود   فرا می‌آمد آنک نرم و بشکوه چو ماهی کو بتابد بر سر کوه وقار از پیکرش می‌ریخت چون نور نگه می‌کرد آرام و پر‌اندوه   روان بُد، همرهش مجد و شرف نیز هدف در پیش و عزمش در کنف نیز عدالت همعنانش ره‌سپر بود کرامت در رکاب از یک طرف نیز   فلک بر آستانش سوده سر را نموده پیشکش شمس و قمر را زمین بر آسمان‌ها فخر...    ادامه »
مروری بر آثار استاد اعتمادی
تنظیم: حدیثه عسکری سرکار خانم اعتمادی مدیریت محترم مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) توس بودند که سال‌های متمادی در راه تبلیغ و نشر اسلام و تربیت شاگردان مبرّز در کنار استاد طاهایی، تلاش نمودند. آنچه از ایشان به یادگار مانده، علاوه بر تعداد بسیاری سخنرانی، چند کتاب است. در اینجا به معرّفی آن‌ها می‌پردازیم. 1. کتاب شمیم قائم(عج)  از سلسله‌ درس‌های سرکار خانم اعتمادی می‌باشد که حاصل سخنرانی‌های ایشان در طی سال‌های متمادی و جلسات متعدّد درباره‌ی حضرت ول...    ادامه »
  زبان از الفبا آغاز می‌شود
فاطمه اکبری درباره‌ی الفبای فارسی الفبا مقدّمه‌ای است برای ورود به زبان اصیل و غنی فارسی. زبانی که اگرچه عمری بس طولانی دارد، دست‌آوردهای فکری و فرهنگی آن قرن‌هاست که عالم را فراگرفته، امّا هنوز هم کار چندانی برای آموزش و گسترش آن انجام نگردیده‌است. قدرت زبان فارسی مسأله‌ای حقیقی و علمی است و به جرأت می‌توان گفت که فارسی در رده‌ی اولین زبان‌های دنیا قرار دارد؛ (رک. حسابی، مقدّمه‌ی کتاب) از نظر نژادگی، زایایی، به روز بودن، غنای آثار علمی و ادبی...    ادامه »
بر تو صدها سلام، سرور عشق!
محمّدعلی رضاپور   یا محمد…! بخوان مرا ای عشق!                از عزیزان بِدان مرا ای عشق!    دوست دارم که با شما باشم                 پیش چشمت نشان مرا ای عشق ! آب و نوری، نوا! پیمبر عشق                   بر تو صدها سلام، سرور عشق! شاعرم، شاعر نجابت او                ...    ادامه »
جلوه‌های محمدی در شعر فارسی
   تنظیم: فاطمه اکبری بیش از هزار و چهارصد سال است که زبان فارسی و ادبیات غنی آن با مفاهیم اسلامی و تعلیمات دین محمدی پیوند خورده‌است وتقریباً هیچ اثر منظوم یا منثوری را نمی‌توان یافت که رنگ و بوی دین اسلام را نداشته‌باشد و در آن یادی از پیشوایان برجسته‌ی این آیین نیامده‌باشد. به حکم حدیث نبوی «من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق» در نویسندگی اسلامی سنتی حاکم شد که در آغاز هر اثر مکتوب پس از یاد خداوند متعال ذکر و یادی از نبی مکرم اسلام…‌ و جانش...    ادامه »
کربلا با خطبه ات جاوید شد
کربلا با خطبه ات جاوید شد    ادامه »
نبشتن ز گفتن مهمتر شناس

در نگاه اوّل شاید چیزی به ذهنتان نرسد، امّا همین پیداکردن نکته‌های قابل نوشتن، هنر نویسندگی است که شما باید در آن به اندازه‌ی کافی مهارت پیداکنید.

   ادامه »
این خاک گهربار/ بیا تا خانه بوی نان بگیرد
این خاک گهربار/ آنا برزینا   این خاک گهربار که ایران شده نامش              شیری است که در بین دو دریاست کنامش خورشید برون آمده هر صبح ز مشرق              از برج اسد داده به اخلاص، سلامش مهتاب نشسته سر هر گنبد این خاک                 مانند کبوتر که نشسته‌ست به بامش  با فارس درخشنده شده نام خلیجش         ...    ادامه »
 زمان لبریز از مولایی اوست
 زمان لبریز از مولایی اوست/ دکتر سیّد علی موسوی گرمارودی تو ای سرچشمه‌ی پاکی و رادی                                                          که فطرت را ز جانت آب دادی تو نوری، دیگران شام سیاهند &nbs...    ادامه »
صفحه 2 از 7ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
Escort