دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 31 فروردین,1403

مولا علی (علیه السلام) در شعر مسیحیت
إنّی بحبهم أرجو النّجاه غداً آن گاه که دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد با بهترین و پاک ترین فرزند ابوطالب پا به مسجدالحرام گذارد تمامی مردم آن روز عرب تا امروز جهان، گواهی کردند تاکنون کودکی با این شرافت و قداست پا به عرصه ی هستی نگذارده است. نام علی (علیه السلام) در همه ی اعصار بر چهره ی تاریخ می درخشد و کم ترین مقایسه ی او با همه ی بشریت در طول تاریخ، علوّ همّت، رفعت مقام، علم بی حد، شجاعت وصف ناپذیر و عبادت ناگفتنی اش را بر همگان آشکار کرده است تا آن جا که دوست و دشمن، مسلمان و کافر، ...    ادامه »
نبشتن ز گفتن مهم تر شناس!

دقّت در لهجه های محلّی و گویشِ مردم شهر و روستایتان است. لهجه های محلّی سرشار از واژه های پر معنی و مأنوسند که با یادگیری آن ها و استفاده در آثارتان می توانید از زبانی محکم و غنی برخوردار شوید.

   ادامه »
ویلای جناب سرهنگ
پله ها را دو تا یکی آمدم پایین. رنگ از صورت زن چادری پریده بود. دستپاچه گفت: خانم داره صدات می کنه؟ گفتم این قدر صدا بزنه تا جونش در بیاد. زن بیچاره در حالی که دنبالم می دوید، گفت: اگر نری می کشنت ها! عصبی گفتم: بهتر!    ادامه »
فیلسوف ‌نماها، كتاب سال 33
 آیت الله مكارم در مقدمه ی فیلسوف نماها با تواضع نوشته: در داستان نویسی مهارت ندارد ولی بنا بر احساس تكلیفی كه در آن موقعیت می كرده، تمام سعی خود را كرده تا با بهره گیری از فرم جدید و جذابی چون رمان به ایدئولوژی های موجود نقب بزند و آن ها را نقد كند.    ادامه »
سفر به گایا
بازگشت به گایا؛ ترویج اندیشه ی صهیونیستی و فراماسونی نقد و بررسي انيميشن بازگشت به گايا و چند اثر دیگر سعيده عرفاني شانه ساز، دانشجوي انيميشن    با توجه به تأثير انكار ناپذير رسانه بر رشد ذهنيت كودكان، نوجوانان و جوانان، سعی بر این داریم که با نقد و بررسی انیمیشن بازگشت به گایا در چهار فصل به شرح زیر: 1ـ تأثیر فیلم بر روان کودک؛ 2ـ جایگاه یهود در عرصه ی فیلم سازی؛ 3ـ شیطان پرستی از منظر یهود و جایگاه آن در عرصه ی فیلم سازی؛ 4ـ آزادی از منظر یهود و چگونگی به تصویر کشیدن آن در عرص...    ادامه »
امام شافعی حسین (علیه السّلام) را می سراید
سارا عرفانی موفّق‌ بن‌ احمد خوارزمی‌، در کتاب‌ مقتل ‌‌الحسین‌، قصیده‌ای‌ از وی نقل می‌کند که درباره ی واقعه ی عاشورا سروده شده است: تأوب‌ همّی‌ و الفؤاد کتیب‌ وارق‌ نومی‌ فالسحار غریب‌ و مما نفی‌ نومی‌ و شیب‌ لمتی‌ تصاریف‌ ایام‌ لمن‌ خطوب‌ فمن‌ مبلغ‌ عنی‌ الحسین‌ رساله ‌و ان‌ کرهتها انفس‌ و قلوب‌ قتیلا بلا جرم‌ کأن‌ قمیصه&...    ادامه »
می رود دایره در دایره پژواک صدایت
از تفاو‌‌ت‌ های عمده‌ سروده ‌های معاصر در اين  مضمون، با سروده ‌های متقدّمین این است که شاعران معاصر دیگر درصدد به نظم کشیدن اندوه صِرف و ظلمی که بر حسین (علیه السّلام) اعمال شد بر نیامدند، بلکه هدف شاعر، بیان شکوهمندی حضور آنان در ساحت نبرد است.    ادامه »
نبشتن ز گفتن مهم تر شناس!
راه گفتن همه چیز، روایت گری مستقیم نیست، بلکه با استفاده از امکانات مختلفی که نوشتن در اختیار شما می گذارد، می توانید حرف های ناگفته ی خود را بیان کنید؛ نمادها، نشانه ها، گفت و گوهای مستقیم و نقل قول های غیرمستقیم، لحنِ صدا، چینش تصاویر ،فضا    ادامه »
سکه های صلواتی
مهدیه منتظر مرد خواب و خوراكى نداشت. مادام كه سر و وضع زن و بچه هایش به خاطرش می آمد؛ آشفته و غمناك می شد. ظاهر رنجور و گونه‌هاى ترك برداشته آنها، آزارش می داد. همین طور شكوه‌هاى بی وقفه همسرش كه خواب و خیالش را ربوده بود. آن روز، مثل همیشه، در چوبى حیاط را به هم زد. راه كوچه باریك محله را در پیش گرفت. نمى دانست كجا می رود؟ ولى گام هایش بسى بلند و كشیده بود. گاهى به اطرافش چشم مى دوخت تا شاید مشكل گشایى بیابد. از چند كوچه باریك و كم عرض گذشت. به چهارراهى نزدیك شد كه معمولا از جمعیت م...    ادامه »
 رسوخ عاشورا در هاليود
 بسیاری از مردم آمریکا و جهان، مسلمین را نه از روی تجربه ی شخصی بلکه توسّط تصاویر و نمادهای ساخته ی دنیای غرب و صهیونیزم می شناسند. آن ها عقب مانده به لحاظ فرهیختگی، دانش و تکنولوژی، دارای چهره های سیاه، با ریش های بلندِ سیاه و ابروهای کلفت و پر پشت وآمیزه ای از مردمانی که در طبیعت زندگی می کنند، وحشی و بدوی!    ادامه »
صفحه 6 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  بعدی   انتها   
Escort