دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 30 فروردین,1403

برای فردایی بهتر
پیامبر اکرم(صلّی ‏الله‏ علیه ‏و‏آله)«الْأَمَلُ‏ رَحْمَةٌ لِأُمَّتِي‏، وَ لَوْ لَا الْأَمَلُ مَا أَرْضَعَتْ أُمٌّ وَلَداً وَ لَا غَرَسَ غَارِسٌ شَجَر»، امید برای امّت من مایهی رحمت است و اگر امید نبود، هیچ مادری فرزندش را شیر نمیداد و هیچ باغبانی درختی نمیکاشت.    ادامه »
تبیین راهکارهای جذب جوانان به مسجد و نماز جماعت
*اژدر شمخانی           کارشناس ارشد آموزش بزرگسالان، دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان  اهمیّت نماز نماز از منزلتى بس والا برخوردار است؛ به‌گونه‏اى كه ستون دين و پيشانى عبادات محسوب مى‏شود و بهترين وسيله‌ي نزديك شدن به‏خداست. معاويه بن وهب مى‏گويد: از امام صادق(عليه‌السّلام) پرسيدم: بهترين وسيله‌ي نزديك شدن به خدا چيست؟ پاسخ فرمود: ما اَعْلَمُ شَيْئاً بَعْدَ الْمَعْرِفَه اَفْضَلَ مِنْ هذِهِ الصَّلوه اَلا تَ...    ادامه »
الگویی برای دختران
 زمان آن رسیده بود كه فاطمه‌ي معصومه(عليها‌السّلام) فریاد غربت و حقّانیت علیّ‌بن‌موسی‌الرّضا(عليه‌السّلام) را در فضایی بین سرزمین حجاز تا ایران طنین انداز كند و خود را برای جان سپاری در راه دفاع از ولایت آماده نماید.    ادامه »
زن در زاويه‌ي اجتماع
الگوی رفتاری پیامبر اعظم(صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله)، در تبیین تکلیف‌مداری زن و مرد در امور مشترک ناظر به هویت انسانی، حضور همگان را در عرصه‌ي سیاسی ایجاب می‌نمود. گرچه در زمینه‌ي حضور زنان رعایت ضوابط و حدودی به لحاظ حفظ شأن و مقام انسانی آنان مورد تأکید بود، امّا این مسأله تغییری در اصل موضوع «حضور» ایجاد نمی‌کرد.    ادامه »
شادي‌ها را مديريت كنيم
عید و شادی مؤمن، همان لحظه‌هایی است که بر شیطان وهواي نفس خود چیره می‌شود و ناراحتي او آن روزی است که مرتكب گناه  مي‌شود.    ادامه »
از رهگذر خاک سر کوي شما بود
فاطمه‌(عليها‌السّلام) فرمود: باز هم بيا و سؤالهايت را بپرس تو هر قدر سؤال کني من ناراحت نمي‏ شوم. زيرا از پدرم رسول خدا‌(صلّي‌الله‌عليه‌و‌آله)شنيدم که فرمود: روز قيامت علماي شيعيان ما محشور مي‏ شوند و به آن‌ها به اندازه‌ي دانششان خلعت‌هاي گران‌بها عطا مي ‏گردد.    ادامه »
چشمه های حکمت
 آن‌چه که به عمل ارزش مي‌‌‌دهد و آن را نوراني مي‌‌کند، خلوص است.    ادامه »
زن در آيينه‌ي حجاب

در روان‌شناسي رنگ‌ها، سياه به معناي نه است، رنگ مشكي، اثر كاهش تحريك‌هاي روحي رواني را دارد از آن جهت كه رنگي صامت و غير  محرك است. نه تنها موجب جلب توجّه ديگران نمي‌شود، بلكه به عدم توجّه نیز كمك مي‌كند.

 

   ادامه »
نسخه‌ی آرام بخش قرآن
 آن‌گاه که آدمی در برابر خداوند می‌ایستد و او را با اسم‌های رحمن و رحیم خطاب می‌کند، رحمت و رأفت در دلش موج خواهد زد.«ایّاکَ نَعبُدُ وَ ایّاکَ نَستَعین» شانه را از فشار بار بندگی غیر خالی می‌کند و آن‌گاه که شهادت می‌دهد که خدایی غیر از خدای یکتا نیست، احساس آرامش می‌نماید.    ادامه »
نقش زنان در بیداری اسلامی
استاد مائده رضايي بیداری اسلامی پدیده‌ای عظیم و دو مرحله‌ای است که در مرحله‌ي نخست در پی استیلای استعمار غرب و شرق بر کشورهای مسلمان از نیمه‌ي دوم قرن بیستم با هدف بازگشت به اسلام و فرهنگ آن آغاز گشت؛ امّا این مرحله با حاکمیت مزدوران و دست‌نشانده‌های استعمار، سرکوب شد و مرحله‌ی دوم از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی آغاز گشت و هم‏زمان با استقرار نظام حکومتی اسلامی در ایران، انقلاب‌ها و جنبش‌های اسلامی در سایر کشورهای اسلامی چون کشورهای حا...    ادامه »
صفحه 10 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  9  [10]  11  بعدی   انتها   
Escort