دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 30 فروردین,1403

بزرگی سزاوار هستی توست
مقصود از کرامت اکتسابی، دست­یابی به کمالی است که انسان در پرتو ایمان و عمل صالح اختیاری خود به ­دست می ­آورد.    ادامه »
 چشم دل باز كن كه جان بيني
امام در سه جمله­ ي کوتاه مراحل سه‌گانه‌ی رسیدن به حقیقت را بیان می­ فرمایند: در مرحله­ ي اوّل اسلام نور درخشانی است که افراد را به سوی خود می ­خواند تا به آن برسند، سپس می‌گویند قابل درک است برای کسانی که آن را تعقّل کنند و سرانجام می­ فرمایند آن‌ها که در آن تدبّر نمایند به مغز و حقیقت آن می ­رسند.    ادامه »
بیماری کم خوانی
 نمی‌دانم چرا هر وقت کتاب یا مجلّه‌ای به دست می‌گیرم هنوز بند اوّل به پایان نرسیده، انگار دارویی خواب‌آور خورده‌ام. پلک‌هایم سنگین می‌شود و بعد كم­كم گردنم کج می‌شود و الي آخر...  بیشتر اوقات زماني براي مطالعه ندارم؛ گاهی هم اصلاً حوصله ندارم. خلاصه بیماری کم‌‌خوانی من روز به روز رو به پیشرفت است و من باید دنبال راهي براي معالجه­ اش باشم. بهتر دیدم که با يك متخصّص مطالعه مشورت كنم. بنابراين يك روز به يك مؤسّسه­ ي آشنايي با روش­هاي مطال...    ادامه »
مهم، عید انسانیت است

اوست که باید زمین مغز و جان و فکر ما را از درکه‏ی برج شقاوت به برج سعادت منتقل سازد؛  از توجّه به این حقیقت نباید غافل شد که تحویل کره‌ي زمین یک تحویل تکوینی و اضطراری است ولی ما انسان‌ها باید تحویل اختیاری داشته باشیم. یعنی با اراده واختیار خودمان باید با عمل به دستورات دین و احکام الهی از مدار انحرافی هواپرستی برگردیم و به مدار اعتدالی خداپرستی بیفتیم.

   ادامه »
چاپلوسی
در تملّق و چاپلوسی آن‏چه سرمایه می ‏شود، عمر آدمی و آبروی اوست و آن‏چه به دست می‏ آید، محبوبیّت کاذب و ظاهری است.    ادامه »
درمان اورژانسی غم‏ ها وغصه ‏ها
*خديجه خرامیده اگر سری به آیات قرآن بزنیم خواهیم فهميد که پیامبران در زمانی‏که غم‏ وغصه‏ ها به آنان فشار می‏آورد، برای کم کردن این فشارها چه می ‏کردند؟ حضرت آدم از كار خود به درگاه خدا ناله نمود: «قالا رَبَّنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا»؛ خدايا! ما به خود ستم كرديم و اگر تو ما را نيامرزى و مورد رحمت قرار ندهى، حتماً از زيان­كاران خواهيم بود (اعراف/23) و حضرت ايّوب از بيمارى خود: «إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّی مَسَّنِیَ الضُّرُّ وَ أَنتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ &raqu...    ادامه »
   نردبان تکامل
  نردبان تکامل در حج *مريم وفادار افراد بشر با توجّه به عمر كوتاه خود، فرصت زيادي براي آزمون و خطا ندارند؛ از اين رو بايد بهترين و كوتاه‏ترين راه را براي رسيدن به سعادت و خوشبختي انتخاب كنند. خداوند متعال از چنين راهي به «صراط مستقيم» تعبير كرده است: «وَ اَنّ هذا صِراطي مُستَقيماً فاتَّبِعُوهُ» (انعام، 153)؛ كساني كه در اين راه قرار مي‏گيرند، براي آن كه به بيراهه نروند و دچار سردرگمي و اضطراب نشوند، بايد از پيشواياني پيروي كنند كه به دستور خداوند، هدايت و ...    ادامه »
هردم ازاین باغ بری می رسد
اگر آداب و رسوم یا امور روزمرّه‌ي مردم رنگ دین به خود بگیرد، سه حالت پیش می‌آید: 1. دین آداب و رسوم را می‌پذیرد 2. تا زمانی که خللی به دین وارد نکنند به حال خود باقی هستند یا دین، آن‌ها را اصلاح می‌کند. 3. دین آن‌ها را کنار می‌زند.    ادامه »
افسانه‌ي كتاب‌سوزي
پرورش کتاب خوان *زهرا غلامي من هر زمان که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه ­ی خودمان می­افتم، قلباً غمگین و متأسّف می­ شوم. این به خاطر آنست که در کشور ما به هر دلیلی که شما نگاه کنید، باید کتاب اقلّاً ده برابر این میزان رواج، توسعه و حضور داشته باشد. اگر به دلیل پرچم داری تفکّر اسلامی و حاکمیت اسلام به حساب بیاورید، این معنا صدق می ­کند؛ چون اسلام به کتاب و خواندن و نوشتن خیلی اهمیّت می­ دهد. اگر هر منصفی به بیانات نبیّ مکرم اسلام و ائمه (علیهم‏السّلام) و پیشوایان اسلام نگاه کند و ببیند ک...    ادامه »
اسرار كتاب‌خواني
*زهرا غلامي  پرورش کودکان یکی از مهم­ترین حرفه ­هایی است که به آن می ­پردازید. برای این کار تقاضای شغل نکرده ­اید، دستمزدی هم بابت آن نمی­ گیرید، شغل بیست و چهار ساعته است و تعطیلی هم ندارد. سالیان سال هم با این شغل هستید. این شغل پدر و مادر بودن نتایج ارزنده ­ای دارد. با این که پولی به شما پرداخت نمی ­شود، پاداش آن بسیار است. پاداش این است که فرزندانتان را می­ بینید که تبدیل به افرادی دوست داشتنی، مسئول و لایق می‏شوند. پاداش کمی نیست! کودکان امید آینده‏ی ما هستند. باید در پرورش آ...    ادامه »
صفحه 9 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  [9]  10  11  بعدی   انتها   
Escort