دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

با توجه به مشکلات اقتصادی، چگونه دخترم را برای زندگی آینده آماده کنم؟
(تربیت دختر امروز، سعادت مادر فردا) زهرا فلاحی یکی از جنبه‌های تربیت زنان و دختران، تربیت اقتصادی آنان است. بي‌ترديد اگر زنان و دختران از دانش اقتصاد خانواده بهره‌مند باشند، بهتر می‌توانند به ایفای نقش مهم خانه‌داری بپردازند. حضرت علی ع در روایتی می‌فرمایند: «فرزندانتان را بر آداب خود تربیت نکنید چرا که آن‌ها برای آینده و زمانی غیر از زمان شما آفریده شده‌اند» (ابن ابی الحدید، 1386، ص 267). تربیت اقتصادی به معنای کارآموزی فنون خانه&zwnj...    ادامه »
مصرف مؤمنانه
زهرا سالاری خداوند متعال در آیات مختلف قرآن کریم بر هدفمندی آفرینش، تأکید كرده است. در اين ميان انسان نيز به عنوان برترین آفریده‌ی الهی، با توجه به نعمت عقل باید زندگی هدفداری را طبق کتاب الهی و سیره‌ی معصومین ع برنامه‌ریزی کند. يكي از شئون زندگي، مسأله‌ي مصرف است كه گفتار حاضر با توجه به آیات قرآن کریم، به بررسي مصرف هدفمند  مي‌پردازد. 1. مصرف همراه با پارسایی: نخستین گام برای تکامل و تقرب به حق، ترک نافرمانی خدا و دوری جستن از گناهان است. از این رو مصر...    ادامه »
شاخصه‌های عرفانی بانوی انقلابی
امل بحرانی پور  مقدمه: این مقاله با اقتباس از بیانات مقام معظم رهبری(حفظه الله) كه در مورد شاخص‌های انقلابی بودن بیان فرمودند، نگاشته شده است (14/3/1395).  از دیدگاه ایشان فرد انقلابی باید «پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب» داشته باشد. ایشان شاخص بعدی را «پرهیز از تنبلی و محافظه‌کاری و نا امیدی» و «تسلیم نشدن در برابر فشارها» و «حرکت به سمت پیشرفت و رضایت ندادن به وضع موجود» بیان فرمودند. از نظر ایشان «داش...    ادامه »
استقامت و پایداری در سیره‌ی حضرت فاطمه س
زهرا بیلندی فاطمۀ زهرا س از نظر ولایتمداری و حمایت از حضرت علی ع، در بیان نبی مکرم اسلام ص رکن اساسی خوانده شده است. امام صادق ع از امام باقر ع از جابربن‌عبداللَّه انصاري نقل نموده‌اند که: «شـنیدم پیـامبر خـدا ص سه روز پیش از وفاتش به علی ع می‌فرمودند: سلام بـر تـو اي پـدر دو ریحانه‌ي مـن! مـن دو فرزندم حسن و حسین ع را به تو سفارش می‌کنم. به زودي دو رکن اساسی تو دنیـا را ترك می‌کنند. آن‌گاه خداوند جانشین و خلیفه‌ي...    ادامه »
اصول ازدواج آسان
فاطمه خدابخشی مقدمه شیوع ویروس کرونا در جهان سبب بروز مشکلات اجتماعی و اقتصادی بسیاری شده است. هر روز شمار بسیاری از افراد به علّت ابتلا به این ویروس خطرناک جان خود را از دست می‌دهند. در این شرایط سازمان بهداشت جهانی از مردم خواسته در حد امکان در محیط‌های عمومی حاضر نشوند و از اجتماعات غیر ضروری خودداری کنند. این امور منجر به کاهش شدید نرخ ازدواج در عرصه‌ی جهانی شده است. از آنجا که این شرایط ممکن است تا مدّت‌ها ادامه یابد، بهتر است برای رفع این مشکل تصمیمی جدّی اتّخاذ شود. ...    ادامه »
بانوی اخلاق
تنظیم: سمیه وحیدیان صادق خاندان خاموشی با سابقه‌ی اسلامی و انقلابی که دارند خدمات شایان توجهی در نشر مفاهیم دینی داشته‌اند. به مناسبت دهمین سالگرد ارتحال استاد سیده فاطمه خاموشی مشهور به طاهایی (مؤسس مکتب نرجس س مشهد) به اختصار بر سیره‌ی اخلاقی خواهرشان مروری می‌کنیم. استاد قندهاری (سیدخاموشی) مؤسس حوزه‌ی علمیه‌ی زهرای اطهر س تهران، از اساتید بزرگ اخلاق و نمونه‌ی شیعه‌ی حقیقی اهل بیت عصمت و طهارت ع هستند. از سال 1373 با تأسیس مدرسه‌ی ...    ادامه »
دو گوهر از تبار فاطمه علیهاالسلام
(راز پیروزی دو خواهر، دو استاد)/ حمیده سالارزاده از دیرزمان، در عمق شجره‌ی طیبه‌ی خاندان‌های عالم‌خیز، چهره‌های بی‌شماری وجود داشته که حاصل تربیت پدران صالح و مادران فاضل هستند. سید‌عبدالله خاموشی و شوکت حاج ترخانی یکی از خاندان‌های معروف تهران بودند که حاصل ازدواجشان شش پسر و شش دختر پاک و پرهیزکار بود. استاد فاطمه سیدخاموشی و استاد راضیه سیدخاموشی که به نام همسران خود خانم طاهایی و خانم قندهاری نامیده می‌شوند؛ از فرزندان این دو بزرگوار از چهره...    ادامه »
فرهنگ فاطمی دانشجو می‌پذیرد
سیده مریم پورحسینی استاد قندهاری به اهل بیت معصومین ع به خصوص حضرت زهرا س بسیار علاقهمند هستند. ایشان، بانوی بزرگوار اسلام را الگوی عملی و علمی می‌دانند و می‌فرمایند: «اگر نمی‌توانیم مثل آن بانو باشیم مَثَل ایشان که می‌توانیم باشیم». یکی از ابتکارات کلام ایشان، تأسیس دانشگاه فاطمی است که همگان به خصوص بانوان را تشویق به شرکت و ثبت نام در این مؤسسه‌یفوق عالی می‌نمایند. اگر جزء علاقه‌مندان به حضور در این فضای آکنده از نور و معنویت هستید مط...    ادامه »
مادران ائمه علیه السلام
امل بحرانی پور  در نوشتار حاضر به سیره‌ی اخلاقی و خانوادگی مادران سه امام بزرگوار امام سجاد ع، امام باقر ع، امام صادقع:  اشاره می‌شود: مادرانی که صفاتی چون ایمان، عشق به خداوند، سیر و سلوک، تهذیب نفس، تربیت صحیح فرزند و فداکاری در راه عقیده داشتند والبته آن چه آنان را در افکار و قلوب زنده نگاه داشته، اخلاصشان است. شهربانو؛ مادر امام سجاد ع «شاه زنان» یا شهربانو مادر علی بن حسین ع دختر یزدگرد، پادشاه ایران بود. از این جا می‌توان فهمید شاهزاده&zwnj...    ادامه »
نگاهی به سریال بوی باران
(ارتباط آن با لایحه تابعیت به فرزندان مادران ایرانی) اعظم رحمت آبادی  یکی از مسائل اجتماعی کلان شهرهایی مثل تهران، مشهد و... مهاجر پذیر بودن آن‌ها از اتباع غیر ایرانی، خصوصاً اتباع کشور افغانستان است. به طوری که جمعیتی بالغ بر دو میلیون تبعه از کشور افغانستان در ایران سکونت دارند. پخش سریال بوی باران که تقریباً با پیشنهاد لایحه‌ی اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی هم‌زمان شده، چنین به ذهن متبادر می‌کند که آیا این سریال نقش تسهیل کننده‌ی روانی را، برای پذیرش این ...    ادامه »
صفحه 2 از 10ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort