دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

 زن زرنگ، خانواده‌ي پول‌دار
 اسلام مسئولیت اقتصادی خانواده را برعهده ­ي مرد نهاده و اداره­ ي امور اقتصادی و اخلاقی خانواده و حفظ حیات داخلی خانه را به زن سپرده است.    ادامه »
 عبودیت در تعالی خانواده
  امام صادق (علیه ‏السّلام) می‏ فرمایند: وقتی عمل نیکی انجام می‏ دهید شما را به ما نسبت می ‏دهند و می‏ گویند «هذا جعفری»، ما سربلند و سرافراز می ‏شویم و وقتی که عمل ناپسندی انجام دهید باز هم میگویند «هذا جعفری» و ما سرافکنده می‏ شویم.    ادامه »
 آيا كودك شما خود برمي­ گزيند؟
 والدین به عنوان اصلی‌ترین نقش‌آفرینان، وظیفه دارند کودک را راهنمایی کنند و به او مبنای انتخاب دهند نه این که به جای او انتخاب کنند. والدین موظّفند پس از فراهم کردن امکان انتخاب، به کودک فرصت انتخاب نیز بدهند.    ادامه »
علم بهتر است یا فرزند؟
یاد دوران مدرسه مي ­افتم. همه با این موضوع انشاء درگیر بودیم که «علم بهتر است یا ثروت؟» و همیشه اندر مزایای علم می‌نوشتیم و آرزوی آن را داشتیم که مقامات علمی بالا کسب کنیم غافل از این که علم را باید در راستای زندگی آموخت.    ادامه »
خانواده نور
گمشده ‏ی انسان در دنیا، زندگی ابدی و لذّت جاودانگی است و مشکلات موقّت را برای رسیدن به آن تحمّل می‏کند و وقتی به آن زندگی ابدی و لذّت همیشگی رسید، کامیاب شده و به فوز و فلاح رسیده است.    ادامه »
12 نكته طلايي در سفر
توصيه هايي براي سفر‌هاي نوروزي از كلام رسول خدا(ص)/*گردآورنده: مرضیه پورباقر مهنه به پايان اسفند كه مي‌رسيم زمزمه‌ي سفر‌ها آغاز مي‌شود و بسياري از مردم مايلند براي گذران تعطيلات نوروزي از شهر و ديار خود خارج شده، براي تجديد قوا و روحيه سفر كنند. رسول گرامي اسلام (صلّي‌الله عليه و آله)توصيه‌هايي دارند كه به كار بردن آن مي‌تواند سفر ما را دلپذير و لذّت‌بخش نمايد: 1-    لزوم همسفر: همسفرت را بياب و بشناس؛ آن‌گاه سفر كن (مستدرک الوس...    ادامه »
دری به باغ رحمت
جایگاه و ارزش فرزند/*سمیه صادقی «إِلَهِى امْدُدْ لِى فِى أَعْمَارِهِمْ، وَ زِدْ لِى فِى آجَالِهِمْ، وَ رَبِّ لِى صَغِيرَهُمْ، وَ قَوِّ لِى ضَعِيفَهُمْ، وَ أَصِحَّ لِى أَبْدَانَهُمْ وَ أَدْيَانَهُمْ وَ أَخْلاقَهُمْ، وَ عَافِهِمْ فِى أَنْفُسِهِمْ وَ فِى جَوَارِحِهِمْ وَ فِى كُلِّ مَا عُنِيتُ بِهِ مِنْ أَمْرِهِمْ، وَ أَدْرِرْ لِى وَ عَلَى يَدِى أَرْزَاقَهُمْ. وَ اجْعَلْهُمْ أَبْرَارا أَتْقِيَاءَ بُصَرَاءَ سَامِعِينَ مُطِيعِينَ لَكَ، وَ لِأَوْلِيَائِكَ مُحِبِّينَ مُنَاصِحِينَ، وَ لِجَمِيعِ أَ...    ادامه »
عفاف زینب در حماسه عاشورا
فاطمه زند اقطاعی   «عفّت» در لغت به خودداری از آن‌چه که حلال نیست گفته می‌شود. (رک: فراهیدی، 1410، ج1، ص192) و عفاف به معنی خودداری نفس از محرّمات و... می‌باشد. (رک: طریحی، 1416، ج 5، ص102) راغب در مفردات، عفّت را حالتی برای نفس برمی‌شمارد و می‌گوید: به دست آوردن حالتی برای نفس که مانع از غلبه‌ی شهوت می‌شود. (رک: راغب اصفهانی، ص574) این واژه در روایات و احادیث غالباً در عفّت شکم و دامن به کار می‌رود؛ یعنی بازداشتن شکم و دامن از خواسته&zwn...    ادامه »
تربیت نامرئی
بازی‌های رایانه‌ای و اثرات آن بر روی کودکان              *زهرا فلاحی مقدمه از گذشته‌های دور تاکنون پدیده‌ای روانی- اجتماعی و زیستی به نام بازی، در جهت کسب لذّت، تمرکز اعصاب، آرام‌بخشی جسمی یا ذهنی، اقناع نیازهای کوتاه‌مدّت یا بلندمدّت و... در زندگی انسان‌ها، به خصوص کودکان و نوجوانان وجود داشته و بخش تفکیک‌ناپذیر زندگی آنان قلمداد شده است. بر این اساس، در فرآیند یک بازی فردی مثل بازی‌های رایانه‌ای، محدود شدن ...    ادامه »
حجاب و تعاملات اجتماعی
رعایت عفاف و پوشش اسلامی در تعاملات و ارتباطات اجتماعي، با تأکید بر سیره‏ی امام رضا (علیه‏السّلام) *دكتر اعظم رحمت آبادي بروز اختلاف نظر، در انتخاب پوشش مناسب و رعایت حجاب در تعاملات اجتماعی به عوامل مختلفی بستگی دارد. که کم‏رنگ شدن دامنه‏ی اعتقادات اسلامی و تغییرات اجتماعی وفرهنگی -متأثّر از برنامه‏های توسعه و الگوهای فرهنگی غرب- مهم‏ترین این عوامل شمرده می‏شود، به طوری‏که این عوامل بر هنجارهای پذیرفته شده‏ی اجتماعی اثر گذاشته وگاه باعث شده است که افراد با ...    ادامه »
صفحه 6 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort