دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 01 اردیبهشت,1403

دری به باغ رحمت
جایگاه و ارزش فرزند/*سمیه صادقی «إِلَهِى امْدُدْ لِى فِى أَعْمَارِهِمْ، وَ زِدْ لِى فِى آجَالِهِمْ، وَ رَبِّ لِى صَغِيرَهُمْ، وَ قَوِّ لِى ضَعِيفَهُمْ، وَ أَصِحَّ لِى أَبْدَانَهُمْ وَ أَدْيَانَهُمْ وَ أَخْلاقَهُمْ، وَ عَافِهِمْ فِى أَنْفُسِهِمْ وَ فِى جَوَارِحِهِمْ وَ فِى كُلِّ مَا عُنِيتُ بِهِ مِنْ أَمْرِهِمْ، وَ أَدْرِرْ لِى وَ عَلَى يَدِى أَرْزَاقَهُمْ. وَ اجْعَلْهُمْ أَبْرَارا أَتْقِيَاءَ بُصَرَاءَ سَامِعِينَ مُطِيعِينَ لَكَ، وَ لِأَوْلِيَائِكَ مُحِبِّينَ مُنَاصِحِينَ، وَ لِجَمِيعِ أَ...    ادامه »
عفاف زینب در حماسه عاشورا
فاطمه زند اقطاعی   «عفّت» در لغت به خودداری از آن‌چه که حلال نیست گفته می‌شود. (رک: فراهیدی، 1410، ج1، ص192) و عفاف به معنی خودداری نفس از محرّمات و... می‌باشد. (رک: طریحی، 1416، ج 5، ص102) راغب در مفردات، عفّت را حالتی برای نفس برمی‌شمارد و می‌گوید: به دست آوردن حالتی برای نفس که مانع از غلبه‌ی شهوت می‌شود. (رک: راغب اصفهانی، ص574) این واژه در روایات و احادیث غالباً در عفّت شکم و دامن به کار می‌رود؛ یعنی بازداشتن شکم و دامن از خواسته&zwn...    ادامه »
تربیت نامرئی
بازی‌های رایانه‌ای و اثرات آن بر روی کودکان              *زهرا فلاحی مقدمه از گذشته‌های دور تاکنون پدیده‌ای روانی- اجتماعی و زیستی به نام بازی، در جهت کسب لذّت، تمرکز اعصاب، آرام‌بخشی جسمی یا ذهنی، اقناع نیازهای کوتاه‌مدّت یا بلندمدّت و... در زندگی انسان‌ها، به خصوص کودکان و نوجوانان وجود داشته و بخش تفکیک‌ناپذیر زندگی آنان قلمداد شده است. بر این اساس، در فرآیند یک بازی فردی مثل بازی‌های رایانه‌ای، محدود شدن ...    ادامه »
حجاب و تعاملات اجتماعی
رعایت عفاف و پوشش اسلامی در تعاملات و ارتباطات اجتماعي، با تأکید بر سیره‏ی امام رضا (علیه‏السّلام) *دكتر اعظم رحمت آبادي بروز اختلاف نظر، در انتخاب پوشش مناسب و رعایت حجاب در تعاملات اجتماعی به عوامل مختلفی بستگی دارد. که کم‏رنگ شدن دامنه‏ی اعتقادات اسلامی و تغییرات اجتماعی وفرهنگی -متأثّر از برنامه‏های توسعه و الگوهای فرهنگی غرب- مهم‏ترین این عوامل شمرده می‏شود، به طوری‏که این عوامل بر هنجارهای پذیرفته شده‏ی اجتماعی اثر گذاشته وگاه باعث شده است که افراد با ...    ادامه »
احسان به والدین
پیامبراکرم(صلیاللهعلیهوآله) فرمودند: هر کس که پدر و مادرش را راضی و خشنود کند، خدا را خشنودکرده و هر کس که پدر و مادر خود را به خشم درآورد، خدا را به خشم در آورده است.    ادامه »
هر كس كه اين ندارد حقّا كه آن ندارد
زنان بيش از مردان علاقه به جلب توجّه ديگران دارند و دوست دارند مورد محبّت و توجه ديگران، به خصوص همسر خود واقع شوند. به خاطر همين اگر زن اين كمبود را در خود حس نمايد و مورد بيمهري اطرافيان خود، به خصوص همسر قرار گيرد، ممكن است شيوه‌ي خودنمايي را پيشه‌ي خود كند.    ادامه »
من از پدر اجازه نمی گیرم!
اذن ولی در نکاح دختر *سمیه صادقی  سارا هر روز بعد از کلاس، امید را می‏دید که با دوستانش در کنار مغازه‏ای صحبت می‏کند. به نظر او امید پسر با‌ادبی بود، زیرا برخورد او با دوستانش بسیار خوب جلوه میكرد. بعد از مدّتی سارا به او علاقه‏مند شد و پس از صحبت با یکدیگر قرار شد که امید به خواستگاری‌اش برود. پدر سارا راضی نبود و دلیلش این بودکه او اهل کار نیست و فقط به دنبال دوست و رفیق خود است، پس او مرد خوبی برای زندگی نخواهد بود. امّا گوش سارا به این حرف‏ها بدهکار نبود...    ادامه »
من ندانم من منم یا من وِیَم
مهارت‏های خود‏آگاهی در کلام رضوی خیر‌النّساء صادقی                                                      خود‌آگاهی: هر فردي در ذهن خود، تصویری از خویشتن دارد. اين تصوير كه به نوعي ارزشیابی کلّی فرد از شخصیّت خویش ...    ادامه »
یادی از فراموشی

يكي از بزرگترين بدبختي‌ها و مصایب انسان خود فراموشي است؛ چرا كه ارزشها و استعدادها و لياقتهاي ذاتي خود را كه خدا در او نهفته و از بقيهی مخلوقات ممتازش ساخته، به دست فراموشي ميسپرد.

   ادامه »
ما براي وصل كردن آمديم
(فاسقان) کسانی هستند! که پیمان خدا را، پس از محکم ساختن آن، میشکنند و پیوندهایی را که خداوند دستور داده برقرار سازند، قطع نموده و در روی زمین فساد میکنند اینها از زیانکارانند.    ادامه »
صفحه 7 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  بعدی   انتها   
Escort