دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 30 فروردین,1403

خال و خال برداري

خال شايع‌ترين و متداول‌ترين ضايعه‌ي پوستي است. در واقع يك جور تومور پوستي است كه از سلول‌هايي به نام ملانوييت (سلول رنگ دانه‌اي) ساخته مي‌شود.

   ادامه »
شال­گردن پاپيوني
*پوررفيع يك كلاف 100 گرمي ميل شماره 5/2– 3 2 دانه سر مي­اندازيم و مدل ابري يا همه از يك رو را مي­بافيم يعني اگر رج اول را از زير بافته‌ايم همه را از زير و اگر از رو بافته‌ايم همه را از رو مي‌بافيم و در هر رج از دو طرف يك دانه اضافه مي­كنيم تا دانه‌ها به 25 دانه برسد. 4‌سانتي­متر بدون زياد و كم­كردن مي­بافيم و بعد از هر طرف دانه كم مي­كنيم تا دانه‌ها به 15 دانه برسد. از هر طرف 4 دانه مي­گذاريم، بقيه را كور مي­كنيم و رج بعد همان دانه‌ها را سر مي­اندازيم...    ادامه »
 استخوان‌هاي خود را محكم كنيد
 پوکی استخوان یک بیماری شایع و یک مشکل بزرگ تأمین سلامت به خصوص در دوران میان‌سالی و سالمندی است. سازمان بهداشت جهانی بیماری پوکی استخوان را همراه سرطان­ ها و سکته­ ی قلبی به عنوان چهار دشمن اصلی بشر اعلام کرده‌است.

 

   ادامه »
 اسفناج ملکه ­ی سبزی­ ها
 بر اساس نظر حکمای طب سنتی طبع اسفناج کمی سرد و تر و البته می­توان گفت تا حدی معتدل است؛ از این رو با هر مزاجی سازگار می­باشد. با این وجود اشخاص سرد مزاج بهتر است آن را با کمی فلفل یا دارچین مصرف نمایند.    ادامه »
بيماري پاييزي، درمان بهاري

اگر سابقه‌ی سینوزیت دارید و می‌دانید که پزشکتان چه برای شما تجویز می‌کند باز هم خواهشمندم از مصرف خودسرانه‌ی دارو برای درمان خودتان بپرهیزید. بخور بدهید و استنشاق کنید و تا زمانی که ترشّحات شما سبز یا زرد نشده است از مصرف آنتی‌بیوتیک خودداری کنید.

   ادامه »
تدبیر پاییز
 معصومه مصطفوی نژاد تغییر فصول چهارگانه که باعث ايجاد تحوّلاتي در همه‌ی موجودات، جانداران و نباتات و حتی جمادات می‌شود، حکمت‌های زیادی دارد. بنابراین هر موجودي باید خود را برای رويارويي با تغییرات فصول آماده کند تا جسمش هم از ضررهای این تغییرات محفوظ باشد و هم از منافع آن بهره‌مند شود و آن‌ها را کامل‌تر کند. فصل پاییز دومین فصل معتدل سال است كه بلافاصله پس از فصل گرما می‌آید. بنابراين بدن انسان که در تابستان ذخيره­ي چربی‌اش آب شده دوباره احتیاج ضرور...    ادامه »
پاستا
*فاطمه معاونيان پاستا در لغت به معناي نوعي خوراك ايتاليايي است كه متشكل از آرد گندم، آب و تخم مرغ مي‌باشد. مرغوبيت پاستا مرهون كيفيت خوب گندم آن است. پاستا انواع مختلفي دارد. به رشته‌هاي باريك پاستا كه توپر باشند اسپاگتي مي‌گويند. ماكاروني‌ها نوارهاي لوله‌اي توخالي هستند كه قطرشان گرد است و مي‌توانند ضخيم يا نازك باشند. دسته‌ي ديگر ورميشل يا رشته‌ي سوپي خودمان است كه معمولاً براي تهيه‌ي سوپ از آن استفاده مي‌شود. نوع ديگري از پاستا، لازانياست كه ...    ادامه »
به بخور تا به شوي ...
*فاطمه عربانی دم‌نوش به چای از دیرباز در ایران مرسوم بوده و هست، امّا اکنون به مضرّات آن پی‏برده‏اند، البتّه نوع ایرانی چای نه تنها ضرر ندارد بلکه فایده هم دارد، امّا می‏شود این چای را با مواد بهتری درست کرد و جای‌گزین چای مضر قرارداد. برای تهیه‏ی این چای باید اول به را پوست گرفته (یا با پوست)، رنده کنیم، بعد از آن روی حرارت ملايم می‏گذاریم تا آبش خشک شود، بعد در سینی ریخته روی حرارت کم بخاری گذاشته و گاهی هم می‏زنیم تا به‏ها خوب خشک شوند و بعد آن‏ها ...    ادامه »
حلواي لَن تَراني تا نخوري نداني
فاطمه معاونيان حلوا در مایکروفر آرد     .........................    2 لیوان (می‌توانیم 3 نوع آرد گندم(1ليوان)، برنج(نصف ليوان) و نخود(نصف ليوان) را با هم ترکیب کنیم) روغن  .........................   1 لیوان آب     .........................    2 لیوان گلاب  .........................    نصف لیوان شکر   .........................    1 لیوان و نیم زعفران .......    ادامه »
روزه بگیر، سلامت بمان

 صرف آب زیاد پس از مدّت مدیدی گرسنگی، موجب پرشدن معده و رقیق شدن شیره ‏های گوارشی شده و مانع تأثیر کامل شیره ‏ها روی مواد غذایی می‏ گردد.

   ادامه »
صفحه 5 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort