دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403

دشمن داده‌ها
برای جلوگیری از ویروسی شدن یا ورود برنامه‌های مخرب، بهتر است از ورود آن‌ها به سیستم جلوگیری شود.    ادامه »
جهان و دیابت
از جمله علایم بالینی دیابت می‌توان از پُرخوری، پُرنوشی، پُر ادراری، کاهش وزن، خستگی، ضعف، تیرگی دید، عفونت‌های سطحی و مکرر و ترمیم ضعیف زخم نام برد.    ادامه »
مرغ گردویی
گلناز معاونیان مواد لازم: گردوی خرد شده: 1 پیمانه                                  روغن مایع: 3تا4 قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ: 2 عدد سینه‌ی مرغ: 1 عدد نمک و فلفل: مقداری پیاز: 1 عدد کوچک فلفل دلمه‌ای رنگی: برای تزیین روغن برای سرخ کردن: به مقدار کافی طرز تهیه: سینه‌ی مرغ را به شکل چهارگوش درآورده،...    ادامه »
قسم به زیتون
  رسول الله (صلی‌الله علیه و آله): «كُلُوا الزَّيْتَ وَ ادَّهِنُوا بِهِ فَإِنَّ فِيهِ شِفَاءٌ مِنْ سَبْعِينَ دَاءً مِنْهَا الْجُذَامُ؛ روغن زیتون بخورید و خود را با آن، چرب کنید؛ زیرا در آن، درمان هفتاد درد است که جذام، از جمله‌ی آن‌هاست». (کنزالعمال، 48/10) الامام الصادق(علیه‌السلام): «إِنْ خَرَجَ بِالرَّجُلِ مِنْكُمُ الْخُرَاجُ أَوِ الدُّمَّلُ فَلْيَرْبِطْهُ وَ لْيَتَدَاوَ بِزَيْتٍ أَوْ سَمْنٍ؛ اگر از بدن کسی از شما، جوش یا آماسه‌ای بیرون زد، آ...    ادامه »
در موقع خرید کفش به قلب دوم خود بیندیشید
 مستحب است پوشيدن كفش خوب چه آن كه دشمن سركوب شود و نور چشم را زياد مي‌كند و عمر را دراز كرده و از بلا حفظ مي‌كند و مكروه است پوشيدن كفشي كه زيرش صاف باشد و هيچ پاشنه‌اي نداشته باشد.    ادامه »
گل طالبي
گلناز معاونیان مواد لازم: طالبي        يك عدد پودر ژله     يك بسته شکر          یک قاشق غذاخوری طرز تهيه: ابتدا پودر ژله را با شکر مخلوط کرده و آماده نموده در يخچال قرار دهيد تا كمي سرد شود. (مراقب باشيد كه ژله نبندد) از قسمت بالاي طالبي با احتياط دايره‌ی كوچكي ايجاد كرده و يك دريچه از آن جدا كنيد. با قاشق تخمه‌هاي آن‌ را در آوريد و ژله را در آن بريزيد. سپس در يخچال قرار دهيد....    ادامه »
نوشيدني توپ
گلناز معاونیان مواد لازم: شكر، آب، (هندوانه، طالبي، هلو، خربزه) و گلاب يا عرق بيد‌مشك طرز تهيه: ابتدا ميوه‌ی مورد‌ نظر را به صورت توپ‌هاي ريز (به وسيله ابزار) و يا قطعات كوچك مربعي شكل درآورده به مدّت يك ساعت به همراه مقداري گلاب يا عرق بيدمشك در يخچال قرار دهيد. سپس شربت را با مخلوط كردن شكر و آب سرد تهيه كرده به مخلوط ميوه‌ها اضافه نماييد. هر چه ميوه مدت بيشتري در شربت بماند عطر و طعم بهتري به شربت خواهد داد. نوشيدني شما آماده است مي‌توانيد آن را در ليوان يا ش...    ادامه »
مراقبت از خدمتگزار خدوم خانه
توصیه هایی برای بهره برداری بهینه از ماشین لباس‌شویی / فاطمه معاونیان ماشین لباس‌شویی از جمله دستگاه‌هایی است که روز به روز بیشتر به خانه‌های ایرانی راه پیدا می‌کند. با رعایت و انجام راهکارهای ساده‌ی زیر می‌توان درصد قابل توجهی در مصرف انرژی این دستگاه صرفه‌جویی نمود. در این شماره به یادآوری نکاتی در مورد ماشین لباس‌شویی می‌پردازیم. توصیه‌های خرید ماشین لباس‌شویی: 1ـ به علامت استاندارد ایمنی و برچسب مصرف انرژی روی آن توج...    ادامه »
خواص شنبلیله
فاطمه اکبری علیکم بالحلبه و لو بیع وزنها ذهبا: بر شما باد شنبلیله، هر چند هم سنگ طلا فروخته شود. (ری شهری، دانشنامه‌ی احادیث پزشکی، ص287) شنبلیله سبزی اصلی غذاهای ایرانی مثل قورمه سبزی و قلیه ماهی است و از دیر باز به عنوان یک گیاه درمانی و طعم دهنده مورد استفاده‌ی مردم بوده است. این گیاه علفی، از تیره‌ی پروانه واران به ارتفاع 20 تا 50 سانتی متر با گل‌های جدا از هم و به رنگ روشن در بیشتر نواحی ایران می‌روید و جزو سبزیجات خوراکی کاشته می‌شود طبیعت آن گرم و خشک است. ...    ادامه »
ده دستور العمل غذایی به منظور خداپرستی!
کم بخور، همیشه بخور/ تنظیم: فاطمه معاونیان قال الصّادق (علیه‌السلام): «كَثْرَةُ النَّوْمِ يَتَوَلَّدُ مِنْ كَثْرَةِ الشُّرْبِ وَ كَثْرَةُ الشُّرْبِ يَتَوَلَّدُ مِنْ كَثْرَةِ الشِّبَعِ وَ هُمَا يُثَقِّلَانِ النَّفْسَ عَنِ الطَّاعَةِ وَ يُقْسِيَانِ الْقَلْبَ عَنِ التَّفَكُّرِ وَ الْخُضُوعِ؛ بسیار خفتن، از نوشیدن بسیار، و بسیار نوشیدن، از سیری فراوان، زاده می‌شود و این دو، انسان را نسبت به فرمانبری از خدا سنگین می‌کنند و دل را سخت‌تر از آن می‌کنند که تفکّر و خضوع داش...    ادامه »
صفحه 9 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  [9]  10  11  بعدی   انتها   
Escort