دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

دعوت نامه ی ماه رمضان
ممکن است مرجعی در تعیین ثبوت هلال، اختلاف افق را قبول نداشته باشد و مرجع دیگری آن را قبول داشته باشد یا مرجعی تنها رؤیت با چشم غیر مسلح را ملاک بداند، اما مرجع دیگری تعیین به حلول ماه از هر طریقی و لو به چشم مسلح را کافی بداند.    ادامه »
الگوی اسلامی ورزش بانوان
حضور بانوان در ورزش های عمومی مثل پیاده روی که چندان جلب توجه نمی کند، باید مشروط به پوششی باشد که فقهاء در برابر نامحرم بیان کرده اند.    ادامه »
یک پنجم متعلّق به کیست؟
 در اصطلاح شرع «مؤونه» [هزینه ی زندگی] نامیده می شود و این به عرف مربوط است و نسبت به اشخاص، زمان ها و مکان ها متفاوت خواهد بود.    ادامه »
خسوف نیایش
نماز از واجباتی است که خداوند در هیچ حالتی حتّی در هنگام  بیماری، راضی به ترک آن نیست. تارک نماز بیشترین ظلم را نسبت به خود روا می دارد و خود را از شفاعت پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) محروم می کند.    ادامه »
عاشورا محزون ترین مقدس
 بررسی حکم روزه گرفتن در روز عاشورا/ تلخیص: حسینیان از بحث هایی که وهابیّت آن را مطرح کرده و آن را سنّت قلمداد می کند، روزه گرفتن روز عاشوراست. در این نوشتار بر آنیم که این مسأله را از دو دیدگاه شیعه و اهل سنّت بررسی کنیم. در ابتدا نظر مفتی بزرگ وهّابیت در عربستان را بیان کنیم که قائل است روزه ی این روز مستحب است و از پیامبر نقل می کند که ایشان مردم را به روزه گرفتن به پاس شکرگزاری نجات حضرت موسی (علیه السَّلام) و هلاکت فرعون تشویق می کرد.1 ابوخالد مفتی اهل سنّت زاهدان نیز روزه عاشور...    ادامه »
مصاحبه با مسئول اداره پاسخگویی به مسائل شرعی واحد خواهران حرم رضوی
منادیان احکام/مصاحبه کننده: فاطمه حامد مقدم «از سال 1363 یک قسمت از اداره ی امور فرهنگی حرم مخصوص بانوان بود که به صورت سخنرانی، کار پاسخ گویی به مسایل شرعی را انجام می داد. بعد از تمام شدن هر برنامه ی سخنرانی زائران زیادی در هر مرحله برای سؤالات شرعی به ما مراجعه کردند. احساس کردیم که حرم مطهر نیاز به بخشی جدا، برای پاسخ گویی به این سؤالات دارد؛ بنابراین برنامه ریزی کردیم و کار را از هفته ای دو روز و روزی سه ساعت با سه استاد آغاز کردیم. ولی باتوجه به گسترش اماکن حرم مطهر و افزایش تعداد...    ادامه »
یک پنجم ، مال کیه؟

خمس از آن خداست و رسولش و...، خدا نیازی به سهم ندارد ولی اهمّیت و تثبیت و تأکید بر امر ولایت حاکمیت پیامبر و رهبر حکومت اسلامی اقتضا می کند که همان گونه که خداوند سهمی برای خویش قرار داده و خود را سزاوارتر به تصرّف در آن دانسته پیامبر و امام نیز حقّ ولایت، سرپرستی و تصرّف دارند.

   ادامه »
صفحه 6 از 6ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  بعدی   انتها   
Escort