دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 30 فروردین,1403
احکام نماز قضا
طاهره رحیم‌زاده کیفیت اذان و اقامه در نماز قضا سؤال: اذان و اقامه در نماز قضا چگونه است؟ * اگر فرد بخواهد چند نماز قضا بخواند، برای نماز اول اذان و اقامه بگوید و برای نمازهای بعدی بنا بر احتیاط واجب، اذان را ترک کند و اقامه‌ی تنها بگوید (امام خمینی ره و آیت الله مکارم شیرازی).  * اگر فرد بخواهد چند نماز قضا بخواند، برای نماز اول اذان و اقامه و برای نمازهای بعدی اقامه بگوید و اذان را برای نمازهای بعدی بنا بر احتیاط واجب رجائاً بگوید (آیت الله سیستانی، منهاج الصالحین، ج 1...    ادامه »
نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ اسلام
اسماء پناهی اسماء پناهیامروزه عصر نوینی از تاریخ زندگی و روابط انسان‌ها آغاز شده است؛ عصری که به نام «ارتباطات» شناخته می‌شود و آدمیان را به این باور رسانده که هر کاری از دست و زبان ارتباطات ساخته است. انسان در چنین فضایی بیش از هر زمان دیگری دردمندانه، دست یاری به جانب مقصودی ناشناخته دراز کرده چرا که نبود معرفت دینی، او را به ورطه‌ی تنهایی افکنده است. در حقیقت حذف دین بسیاری از عرصه‌های ذوقی را از دسترس خارج کرده و اموری را بر جای آن نشانده که به کلی با فطرت ان...    ادامه »
سقط جنین و پیشگیری از آن
آیت‌الله سید حسن ضیائی امروزه همگام با تغییر سبک زندگی، شاهد افزایش سقط جنین هستیم. در این شماره به ذکر عوامل سقط و راه‌های پیشگیری از آن می‌پردازیم. عواملی که سبب لکه‌بینی و سقط جنین می‌شود: 1.     مصرف زیاد دارچین، زعفران، زنیان، برگ سنا، سیاهدانه، زیره، باقلا، کاهو، نعنا، پونه، گلپر، شاهی و زرشک. 2.     مواد سفیدکننده (آب ژاول، وایتکس، تیزاب، جوهرنمک، تیرک، استون و... ) 3.     بعضی داروهای شیمیایی و گیا...    ادامه »
انتشار اولین دوفصلنامۀ تخصصی پژوهش‌های نوین در گستره تاریخ، فرهنگ و تمدن شیعه
دوفصلنامه میراث طاها با مجوز شماره 80027 در تاریخ 1396/07/24 توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده‌است. این دوفصلنامه در تاریخ 1401/05/03 به نام پژوهش‌هاي نوين در گستره تاريخ، فرهنگ و تمدن شيعه ارتقا یافت. اولین دوفصلنامۀ تخصصی پژوهش‌های نوین در گستره تاریخ، فرهنگ و تمدن شیعه به صاحب امتیازی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس ­علیهاالسلام ­­­ و مدیر مسئولی خانم دکتر اعظم رحمت آبادی و سردبیری دکتر حبیب زمانی محجوب به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در 176 ص...    ادامه »
انتشار چهل و چهارمین شماره دو فصلنامه بين المللي شميم نرجس
چهل و چهارمین شماره دوفصلنامه‌ي بين المللي فرهنگي، هنري شميم نرجس ویژه بهار و تابستان 1401 منتشر شد. اين فصلنامه به صاحب امتيازي مكتب نرجس (عليها السلام) مشهد با گرايش ديني- مذهبي و گستره توزيع بين المللي در 72­صفحه منتشر گرديد. برخی مقالات این شماره نشریه عبارتند از: زیرساخت‌های معنوی تولید دانش بنیان بر اساس سلسله درس‌های استاد طاهایی، خطبه‌ي ۱۴۷؛ فصل سوم، اصول و روش‌های تربیتی در آیات 1-9 سوره‌ی ممتحنه، نقش جنسیت کودکان در پاسخگویی به سؤالات ...    ادامه »
آیین جهاد از منظر استاد طاهایی
گروه تنظیم آثار استاد طاهایی استاد طاهایی در سال‌های دفاع مقدس به استناد آیات و روایات مباحث گسترده‌ای پیرامون «جهاد» مطرح نموده‌اند. در این سلسله درس‌ها ضمن بیان انواع جهاد و تبیین ابعاد معرفتی آن به بیان مصادیق جهاد تدافعی نظیر دفاع شخصی و ضرورت آن، دفاع از حق در برابر باطل، جایگاه دفاع از حقوق ستمدیدگان مؤمن پرداخته‌اند. در لابلای این مباحث با توجه به دغدغه‌مندی استاد برای جهش معنوی و تنویر قلوب به اقتضای شرایط جنگ مباحث، اخلاقی، تربیتی فراوانی نیز ب...    ادامه »
خطبه‌ي ۱۴۷؛ فصل دوم
استاد نوقانی/ تنظیم: شفیقه رأفت خبر از آینده تأسّف بار اسلام و مسلمین «وَ إِنَّهُ سَيَأْتِي عَلَيْكُمْ مِنْ بَعْدِي زَمَانٌ لَيْسَ فِيهِ شَيْءٌ أَخْفَى مِنَ الْحَقِّ وَ لَا أَظْهَرَ مِنَ الْبَاطِلِ وَ لَا أَكْثَرَ مِنَ الْكَذِبِ عَلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ، وَ لَيْسَ عِنْدَ أَهْلِ ذَلِكَ الزَّمَانِ سِلْعَةٌ أَبْوَرَ مِنَ الْكِتَابِ إِذَا تُلِيَ حَقَّ تِلَاوَتِهِ وَ لَا أَنْفَقَ مِنْهُ إِذَا حُرِّفَ عَنْ مَوَاضِعِهِ، وَ لَا فِي الْبِلَادِ شَيْءٌ أَنْكَرَ مِنَ الْمَعْرُوفِ وَ لَا أَعْرَفَ م...    ادامه »
ضرورت تبیین عقاید دینی در نوجوانی
فاطمه خدابخشی نوجوانی دوره‌ای از رشد است؛ که مابین کودکی و بزرگسالی قرار دارد (ساعتچی، 1394، ص11). این دوره آخرین مرحله (دبس، 1374، ص91) و از مهم‌ترین مراحل زندگی انسان است. در ایران و بیشتر کشورهای اروپائی و آمریکائی معمولاً نوجوانی از12-13 سالگی آغاز می گردد و در 18-19 سالگی پایان می پذیرد (پارسا، 1375، ص215). طبیعت انسان در سن نوجوانی دچار تحوّلاتی در سه حیطه‌ی جسمی، شناختی و هیجانی اجتماعی می گردد. انسان از همین دوره موظّف به انجام  برخی عبادات چون نماز و روزه می شود. حا...    ادامه »
روش‌های تعلیم و تربیت در داستان حضرت موسی و حضرت خضر علیهم السلام
   سیده فاطمه پورموسوی   این مقاله در پی آن است که اصول و روش‌های تعلیم و تربیت در نظام اسلامی را با توجه به داستان حضرت موسی ع و حضرت خضر ع بیان نماید. 1.     روش الگویی منظور از این روش این است که بر مربی لازم است الگویی مناسـب در برابـر متربی قرار دهد و به او معرفی کند؛ چرا که انسان به طور خودآگـاه یـا ناخودآگـاه تحت تأثیر رفتارهاي دیگران قرار می‌گیرد و دائماً با این امـر در ارتبـاط اسـت . بـه عبارت دیگر الگوها به نحوي در شکل دادن به ...    ادامه »
دانشگاه معارف الهی(شرح زیارت آل یاسین)
استاد رثایی مقدمه از لطايف و خصوصيات زيارت شريفه‌ی آل‌ياسين این است که تعلیم دهنده‌ی آن کسی است که خود او را به این جملات زیارت می‌کنیم و حضرت حجت عج به خصوص می‌فرماید: مرا به این جملات زیارت کنید. بر خلاف زیارت‌های دیگر که از معصومی براي معصوم دیگر صادر شده است. این زیارت شریفه از دو قسمت تركيب يافته است: بخش نخست مشتمل بر سلام و درود است و با جمله‌ی«سلامٌ علي آلِ يس» آغاز مي‌شود و متضمّن 23 سلام است. بخش دوم دعاست كه با جمله‌ی &l...    ادامه »
صفحه 6 از 101ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort