دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

معرفي نمايه نرجس


معرفي نمايه نرجس

www. Namayenarjes.com

 گزارشي از گروه نمايه نويسي  مدرسه علميه نرجس(عليهاالسلام) 

 امروزه نمايه‌نويسي نشريات، جزء ضروريات پژوهشي محسوب مي‌گردد؛ چرا كه تا نشريه‌اي نمايه نشده و كلمات كليدي آن استخراج نشود شما نمي‌توانيد پي به محتواي آن ببريد. (رك.www.lisan.ir -  مورخه 26/6/92)  شما تا زماني كه قصد نوشتن مقاله يا پايان‌نامه‌اي را نداشته باشيد‌، نمي‌توانيد به اهميت اين كار پي‌‌ببريد. گاه بحث‌هاي متنوعي در درون يك مقاله شده كه با توجه به عنوان آن متوجه مطالب درون آن نمي‌شويد. به طور مثال گاه در لا‌به‌لاي يك مقاله‌ي فقهي، بحث‌هاي اخلاقي يا حقوقي آن نيز مطرح مي‌شود و يا در لابه‌لاي مطالب يك مقاله‌ي تاريخي درباره‌ي پيدايش يكي از فرقه‌ها بحث گرديده كه با توجه به اين كه مقاله فهرست ندارد، شما متوجه آن مبحث نخواهيد شد. بنابراين نمايه‌نويسي اين امكان را به شما مي‌دهد تا در كمترين زمان به بيشترين اطلاعات دست پيدا كنيد.

 پژوهش مدرسه علميه نرجس(عليها‌السلام) نيز با توجه به ضرورتِ سهولت دسترسي پژوهشگران به محتواي نشريات تخصصي تصميم به نمايه‌نويسي نشريات تخصصي علوم انساني گرفت و آن را به اجرا گذاشت و از سال 1379شروع به اين كار نمود و ابتدا آن را در قالب پوشه‌هاي تايپي موضوع‌بندي شده‌، سپس نرم‌افزار و در سال 1391 و در دومين يادواره‌ي بانوي بافضيلت اقدام به رونمايي از سايت نمايه‌ي نرجس «نمايه مقالات و مجله‌هاي تخصصي علوم اسلامي» كرد كه شامل نمايه‌ي مقالات بيش از 200 عنوان نشريه و مجله در زمينه علوم و معارف اسلامي است كه پژوهشگران و محققان گرامي مي‌توانند بر اساس كليدواژه، موضوع، عنوان مقاله ، عنوان نشريات و پديدآور به جستجو بپردازند و مطلب مورد نظر خود را جستجو نمايند. شايد شما با خود فكركنيد كه سايت‌ها و نرم‌افزارهاي ديگري نيز به اين كار مبادرت نموده‌اند و اين كار يك نمونه‌ي تقليدي و تكراري مي‌باشد؛ اما بايد گفت كه اين كار تفاوت اساسي با ديگر كارهاي مشابه خود دارد. از جمله ويژگي‌هاي نمايه نرجس‌(عليهاالسلام) تأكيد بر جزئي‌نگري و نمايه‌نويسي تمامي پاراگراف‌هاي مقالات در صورت داشتن مطلب علمي است و ويژگي ديگر اين پايگاه اطلاعاتي قابليت جستجوي تركيبي كلمات مي‌باشد؛ مانند آسيب‌شناسي تربيت ديني ، جرم شركتي ، فرهنگ اسلامي، مديريت استراتژيك و ... .

مشخصات سايت نمايه نرجس:

تعداد مقالات موجود در نرم افزار: 16 هزار          مقاله؛ تعداد مجلات نمايه شده: در حدود 1000 عدد

تعداد عناوين نشريات: بيش از 200 عنوان؛ تعداد موضوعات: 114 موضوع  

اكنون اين نمايه علمي در قالب سايت (www. Namayenarjes.com) به راحتي در اختيار محققان كشور مي‌باشد.

با توجه به اين كه متن مقالات اين نرم افزار هنوز به طور كامل در سايت گذاشته نشده است؛ مراجعان محترم در صورت تمايل مي‌توانند، در صورت نبود متن مقاله با مراجعه به سايت‌هاي نورمگز و مگيران به متن مقالات موجود دسترسي پيدا كنند.

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 26


تعداد امتیازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (2020)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort