دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403

لبّيك يا رسول


لبّيك يا رسول

السّلام عليك يا رسول‌الله

«إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَهِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا»   (احزاب،57)

 

*مريم وفادار

و باز هم سرادق گردون نگون نشد...

كلك، در يد آدمي سترگي ميكند چون قرار است از ظلم و جسارت كمترينهی مخلوقات به بيشينهی بندگان و مفخر عالميان سخن گوید. چون ذهن آدمي به پستترينهاي عالم ميپردازد گويا شرحههاي جگر منعشميكنند و سفيدي كاغذ، سياههاي قلم را برنميتابد و توان دست، سست ميگردد چرا كه آزرم، جهان را محاط نمودهاست.

گويا جامعهی بشري هر روز به قصواي معناي «يا ليتني كنت معكم» پيميبرد و ظرف زمان عبارت را حال معرّفي ميكند. در اين بين هستند يزيديان تا يادآورشوند دنيا را از ظلمي به گسترهی تاريخ بشر.

چه سخت است بر جهانيان و چه بيتسلي است جسارت بيشرمانه به محبوبشان. رسول مهر كه پدر امّت اسلام  و رحمت جهانيان است. «إن وعدالله حق».

 

*استاد شايسته‌خوي

يا رسو‌ل الله! اي پيامبر رحمت! به فرمايش خودتان كه مي‌فرماييد إِنَّمَا أَنَا لَكُمْ مِثْلُ الْوَالِدِ لِوَلَدِهِ ما اين اهانت را نسبت به پدر خود نمي‌توانيم تحمّل كنيم و تا پاي جان خود در سنگر مبارزه با دشمنانتان مي‌ايستيم و فرياد مرگ و لعن عليه ايشان بر‌مي‌آوريم.

دشمن امروز ما همان دشمن ديروز شماست؛ اگر آن روز، شما از آزارها و اذيّت‌ها قلبتان تنگ مي‌شد، امروز ما فرزندان شما، سينه‌مان تنگ مي‌شود و بغضي بزرگ گلویمان را مي‌فشارد.

آن روز شما را آزار مي‌دادند تا دعوت را ناقص بگذاريد و ديدند كه چنين نشد. بدگويي‌ها و دشنام‌ها را تحمّل كرديد و دين خدا را به سرانجام رسانديد و در برابر برخوردهاي ناروا چنين فرموديد: «اللَّهُمَّ لَوْ شِئْتَ لَمْ يَكُونُوا هكَذَا»؛ خدايا! اگر تو بخواهي اينان تغيير خواهند كرد.

 و امروز ابولهب‌هاي زمان، طريق امویان قرن‌هاي گذشته را در پيش گرفته‌اند و به خيال خام خود مي‌خواهند ريشه‌ي مسلماني را بسوزانند؛ امّا زهي خيال باطل و نمي‌دانند كه پروردگار عالميان مي فرمايدوَالَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ».

امّا بايد به شما اعلام كنيم كه اي پيامبر رحمت! ما ذره‌اي از حركت مدافعانه و افشاگرانه‌ي خود در برابر اين هجمه‌ها نمي‌ايستيم و پرچم اسلام را برافراشته نگاه مي‌داريم و سعي مي‌كنيم كه روش‌هاي مختلف محكوميت را اعمال نماييم و مهم‌ترين برنامه‌ي ما معرّفي شما و سيره‌ي شماست و تمام نقشه‌هاي دشمن را نقش بر آب مي‌كنيم، چرا كه اراده‌ي الهي در اين امر محقّق است:

«يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ».

دشمن امروز از سر ناتواني و استيصال در مرداب هلاكت خود دست و پا مي‌زند و هرچه بخواهد آتش بيداري اسلامي را خاموش كند، بايد بداند كه نه تنها اين آتش خاموش نمي‌شود بلكه با اين حركات غير مدبّرانه و غير‌عاقلانه آتش را شعله‌ورتر مي‌كند و اين بيداري را به همه‌ي جهانيان تسرّي خواهد داد.

و كفي بالله وليا       و كفي بالله نصيرا

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 22


تعداد امتیازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1835)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort