دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
چهارشنبه, 29 فروردین,1403

مثل عطار، مثل آهنگر


مثل عطار، مثل آهنگر

حلیمه ریحانی

جشن تولد دوستم بود. نمی دانستم برایش چه هدیه ای بخرم؟ با مامان مشورت کردم. کمی فکر کرد و گفت به نظر من، یک عطر خوب برای دوست خوبت بخر. قبول کردم. با هم رفتیم به مغازه‌ی عطرفروشی. شیشه‌های عطر را که با رنگ‌های متنوع در قفسه‌ها جا گرفته بودند از نظر گذراندم. چشمم به مطلب جالبی افتاد که با خطّ خوش کنار عطرها، خودنمایی می‌کرد، مطلب را ‌خواندم و به وجد آمدم. گفتم: مامان ببین چه حدیث قشنگی اینجا نوشته اند: پیامبر اکرم(ص)فرمودند: هم نشین خوب و شایسته مثل عطر فروش است. اگر از عطرش به تو ندهد، بوی خوشش به تو می‌رسد و هم نشین بد مثل آهنگر است. اگر لباست را نسوزاند، از بویش به تو می‌رسد».

چه جالب! دوست من هم مثل عطر فروش بود خوب و معطّر. عطری خوش بو را انتخاب کردیم و خریدیم. تصمیم گرفتم این حدیث قشنگ را هم بنویسم و با عطر به دوستم، هدیه کنم.

فروشنده با جعبه‌ی عطر، برگه‌ی زیبایی را هم بسته بندی کرد و گفت این هم هدیه‌ی ما به شما. برگه را نگاه کردم، احادیثی بود در مورد عطر و احکام استفاده از آن به مامان گفتم: این را نمی دانستم. این جا نوشته مراجع فرموده اند خانم‌ها نباید در حضور نامحرم و در کوچه و خیابان از عطر استفاده کنند، مامان تبسّمی کرد و گفت این هم از فواید هدیه خریدن است. هم حدیث خواندیم هم عطری خوشبو خریدیم و هم حکم استفاده‌ی آن را فهمیدیم.

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 15


تعداد امتیازات: (26) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (1644)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort