دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

جرعه ای از زلال عاشورا
زائر حسینی باید تلاش کند تا با سیره ی پیامبر و ائمّه ی طاهرین (علیهم السّلام) آشنا شده و ابعاد گوناگون و زوایای مختلف زندگی آنان را بررسی و تحلیل نماید تا پایه های معرفتی خویش را  مستحکم کند.    ادامه »
دانستنی های قرآنی بر اساس یافته های علمی
وجیهه اکبری قرآن کتابی آسمانی و قابل استناد برای نوع بشر در هر عصری است، بنابراین نکات بسیاری در آن ذکر شده که با پیشرفت علم و انطباق آن با آیات الهی، بعضی از آن ها که برای ما قابل فهم نبوده اند، روشن می شود. در متن زیر، نمونه هایی از این یافته ها آورده شده است:  1ـ نسبت عمر دنیا به عمر زمین سوره ی مبارکه ی «ق»، آیه ی 38: «و ما زمین و آسمان ها و آن چه بین آن هاست همه را در شش روز آفریدیم و هیچ رنج و سختی به ما نرسید.» سوره ی مبارکه ی فصلت آیه ی 9: «بگو شما...    ادامه »
آنکه «خدا» را بیشتر از «خود» دوست دارد
عزّت صادق، مانع از مغلوب شدن است و این عزّت از آنِ خدا و پیامبر و مؤمنان می باشد پس ای کسی که خواهان عزّت در دنیایی آن را از خدا طلب کن که عزّت یکسره از آنِ خداست.    ادامه »
صدایی ما را فرا می خواند
موعظه برای بیداری و تذکار است و با غفلت مبارزه می کند. سروکار موعظه با دل و عاطفه است و به انسان یادآوری می کند. موعظه ذهن را برای بهره داری از موجودی خود آماده می سازد و چشم را باز می کند. موعظه برای به خود آمدن است.    ادامه »
وحی قرآنی و اصلاح رابطه انسان با طبیعت
از دیدگاه وحی قرآنی برای این که انسان بتواند به نحو صحیح از مواهب دنیا و طبیعت زمین بهره برداری کند و شکرگزار نعمت های او باشد و از ناآرامی، اضطراب و انحراف های افراط و تفریط مصون بماند، باید یادخدا و آخرت را زنده نگه دارد و به تعدیل علاقه ها و شهوت هایش نسبت به زن و فرزند، مال، مقام و سایر مواهب دنیا بپردازد و از زینت ها و رزق طیب به میزان متعادل سود ببرد.    ادامه »
نقش نیّت در اعمال
در قوم بنی اسرائیل پیر مرد مقدسی بود که مدام عبارت می کرد. روزی در حالت عبادت دو کودک را دید که پرو بال خروسی را می کنند، عابد بی توجّه به آن ها عبادتش را طولانی کرد و کودکان را منع نکرد و خداوند به وحی فرستاد که او را در خود فرو ببر و زمین هم او را در خود فرو برد!    ادامه »
صفحه 10 از 10ابتدا   قبلی   5  6  7  8  9  [10]  بعدی   انتها   
Escort