دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

بامدادی که تفاوت نکند لیل و نهار
زهرا پوراحمد  غفلت                                                                                   غفلت، راه‌های معرفتی را که خداوند برای انسان قرار داده است مسدود و آن‌ها را غیر قابل استفاده‌می‌کند. خداوند چشم، گوش و دل در اختیار انسان قرار داده تا در مسیر شنا...    ادامه »
بیداری رسانه‌ای
بیداری رسانه‌ای هیچ احتیاج واقعی نیست که اسلام جلوی آن را گرفته باشد اسلام جلوی هوس را گرفته است. آن عالم (بیچاره) که برای اولین بار صنعت ضبط صوت را اختراع کرد چیزی به گمانش خطور نمی‌کرد این بود که در آن تصنیف بخوانند و اخلاق مردم را فاسد کنند. او اختراع کرد که بدین وسیله خطابه‌ها و کنفرانس‌ها را ضبط کنند و به دنیا برسانند ولی این گناه ضبط صوت نیست گناه مردمی است که هدف صحیح ندارند و از وسیله‌ی قوی و نیرومند استفاده نمی‌کنند. فیلم فی حدّ ذاته گناه ندارد وقتی که صنع...    ادامه »
 علم امامت، جهل خلافت

جوان در جواب هارون با آرامش گفت: این­جا خانه­ ي خداست؛ خانه ­ي امن و آزادی. جایگاه امر و نهی نیست، خواستم، می­ نشینم، نخواستم، نمی­ نشینم.

   ادامه »
دانشگاه معارف الهی(قسمت دهم)

ما معتقدیم که ما با وساطت شما باقی هستیم و شما کسی هستید که خدا به واسطه‌ی شما رحمتش را بر زمینیان جاری می‌کند و اگر شما در زمین نبودید، موجودی در زمین نبود و اگر حجت خدا نبود، زمین اهلش را می‌بلعید. پس عامل بقاء رحمت خدا برخلق،«بقیةالله»است.

   ادامه »
مهدي‌باوري و مهدي ياوري

عقیده به ظهور حضرت مهدی (عج) و قیام انقلابی و حکومت جهانی و عدالت گستر، فکر و اندیشه را وسیع و جهان اندیش می‌کند.


   ادامه »
 نسیم رحمت
  تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب فراوان دارد ولی چون نزول قرآن در ماه رمضان، ماه فضیلت و بهار قرآن واقع‌شده، از اجر و ثواب ویژه‌ای برخوردار ‌است که این‌ها افزایش پاداش اعمال را می‌رساند.    ادامه »
دانشگاه معارف الهي  (قسمت نهم)
  روش مردان حق در هر شبانه روز، توجه به سعادت اخروی و کمال معنوی است، آنان رستگاری خویش را در پرستش خالصانه‌ی خداوند و اطاعت کامل از دستورات او دانسته و در این راه نهایت کوشش را به کار می‌برند، در عین حال عبادت خود را در پیشگاه عظمت حق ناچیز و بی‌ارزش می‌شمارند.    ادامه »
امام هادي(عليه‌السلام) و احياي سنّت زيارت
اعظم رحمت‌آبادي دوران امامت امام هادي‌(عليه‌السّلام) يكي از دشوارترين و پر مخاطره‌ترين دوره‌هاي تاريخ تشيّع است كه با خلافت شش تن از خلفاي عبّاسي هم­زمان بود. امام هادي‌(عليه‌السّلام) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان در سال 220هجري در سنّ هشت سالگي به امامت رسيدند. معتصم با مسموم كردن امام جواد‌(عليه‌السّلام) در سنين جواني، مي‌خواست چراغ امامت و نور هدايت را خاموش‌كند و با از بين بردن رهبر و پيشواي شيعيان، آنان را پراكنده ساخته، در دل آنان رعب ...    ادامه »
 دانشگاه معارف الهي (قسمت هشتم)
 با كتاب الهي هماهنگ كنيم بايد از طريق يك نمونه‌ي عيني كه كتاب خدا در او تجسم و تحقق يافته ورود پيدا كنيموجود مقدس امام عصر(عجل‌الله‌تعالي) تلاوت كننده‌ي كتاب خدا و ترجمان آن است «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَه‏» ؛ سلام بر تو ای تلاوت‌گر کتاب خداوند (همراه با آن) و روشن‌گر آن.     ادامه »
دانشگاه معارف الهي (قسمت هفتم)

 

   ادامه »
صفحه 4 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort