دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

راه سخت است مگر يار شود لطف خدا
 تربیت صحیح فرزند از جمله امور مهمّی است که خداوند در قیامت از آن سؤال می کند. پدر و مادر وظیفه شناس باید به این امر کاملاً توجه داشته و قسمتی از عمر شریف خود را در راه آن صرف نمایند و فرزندی شایسته بار آورند.    ادامه »
هدایت جهانی با وحی قرآنی
وحی و تنظیم رابطه انسان با اجتماع شهلا نوری/تلخیص: مریم احیایی از دیدگاه اسلام زندگی انسان ها چنان درهم گره خورده که همگی مانند سرنشینان یک کشتی به شمار می روند که به سوی یک مقصد در حرکتند و سرنوشت یگانه پیدا می کنند.1 قرآن می فرماید: «وَاتَّقُواْ فِتْنَةً لاَّ تُصِيبَنَّ ...»2؛ «از فتنه ای که تنها به ستمکاران شما نمی رسد بترسید و بدانید که خدا سخت کیفر است». به همین جهت در قیامت علاوه بر «برنامه ی اعمال فردی»، «محاسبه ی جمعی» نیز می شود «ك...    ادامه »
الفرقان الحق، قرآن مدرن صهیونیسم
خشونت سازان كتاب الهي را هدف گرفته اند/سيد محمدرضا واحدي اسلام ستيزي - يا بگوييد دين ستيزي - تاريخي به درازاي خود اسلام و دين دارد. شيوه هاي گوناگون اين اسلام ستيزي، هم نشان دهنده آمادگي بدخواهان اديان الهي براي ايجاد و دامن زدن به امواج نفرت و خشونت است و هم بيانگر رنگارنگي و تنوع اين شيوه ها. از سوي ديگر اين دين ستيزي ها هم به معناي مبارزه با باورهاي پذيرفته ديني است و هم به معناي تخريب و جريحه داركردن احساسات و عواطف مسلمانان و دينداراني كه درهرحال بخش بسيار قابل توجهي از شهروندان جامعه جهان...    ادامه »
امام سجاد (علیه السلام) و اندیشه ی تشکیل حکومت اسلامی
نگاهی به شیوه مبارزاتی امام سجاد (ع)/ استاد طیبه رثایی در ماه شعبان، خداوند، تبارك و تعالي، ستاره هاي درخشاني را از آسمان ولايت و امامت به جهانيان عنايت فرموده که فرزند پاك و والاي رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت علي بن الحسين (علیه السلام) امام چهارم شيعيان از جمله ی آنان می باشد. اسم مبارك آن بزرگوار علي (علیه السلام) و مشهورترين القاب آن حضرت زين العابدين و سجاد است و معروف ترين كنيه ی او ابامحمد و ابوالحسن. ایشان در روز پنج شنبه پنجم شعبان نيمه ی اول ماه جمادي الاول يا جمادي الاخ...    ادامه »
قرآن مصور آمریکایی
تصویرگری آیات الهی متناسب با ذائقه ی آمریکایی  این قرآن که در واقع ترجمه ی انگلیسی قرآن مسلمانان است، توسط «ساندو بیرک» به صورت دست نویس نگاشته شده و هر صفحه ی آن با جوهر و گواش منقوش به تصاویری از زندگی در قرن بیست و یکم شده است.  مشخصات ظاهری کتاب این کتاب نزدیک به ۳۰۰ صفحه دارد و بیرک آن را در طول ۵ سال نوشته، طراحی کرده و مزین به تذهیبش نموده است. بیرک که مدتی را در کشورهای اسلامی به تحقیق و یادگیری تذهیب و نقوش اسلامی و ایرانی سپری کرده است، در طراحی این کتاب، سعی ک...    ادامه »
زخمه ی زخمی ترین فریاد در چنگِ سکوت
ابعاد سيره ی تبليغي و نقش پيام رساني حضرت زينب (سلام الله علیها)/عرب کرمانی زندگي و شهادت امام حسين (علیه السّلام)، حماسه و انقلابي است كه در تاريخ (به ويژه تاريخ اسلام) تأثيرات شگرفي بر فرهنگ مردم گذاشته است. تا كنون مطالعات زيادي در اين زمينه صورت گرفته و فضلا و نويسندگان، با نگرش هاي تاريخي، ادبي، ديني، جامعه شناسي، فرهنگي، كلامي، خطابي و بلاغي به اين رويداد بزرگ پرداخته و هر يك از زاويه ديد خود، آن را مورد بحث قرار داده اند. چرا زينب؟ اين پرسشي است در درك سيره ی تبليغي حضرت زينب (سلام الله...    ادامه »
خلاصه ی خوبی ها
امام حسین(علیه السّلام) وارث علوم و فضایل اخلاقی و صفات برجسته انبیاء گذشته است و این گروه از انبیاء نام برده شده در متن زیارت، فقط به عنوان نماینده تمام انبیاء اولوالعزم و غیر اولوالعزم است.    ادامه »
عطر زینب، بوی دل
امروز هم سقیفه هایی شکل می گیرد همان طور که می گویند تاریخ آیینه عبرت است و علم هایی بلند می شود و زیر این علم ها، طرّاحانی هستند که نقشه های سقیفه ی بنی ساعده را هوشیارانه و با ابزار و ادوات جدیدتر پیاده می کنند.    ادامه »
نقش نیت در اعمال
پیامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلّم) از جبرئیل سؤال کردند: تفسیر یقین چیست؟ جبرئیل در پاسخ فرمود: افرادی که دارای یقین هستند، خدا را عبادت می کنند و عمل آن ها طوری است که گویی پروردگار را می بینند.    ادامه »
جلوه ای از جمال جمیل
 بخشى از خبرهاى قرآنى كه هم عناصر هنرى قصّه در آن ها حضور داشته باشد و هم به نحو قابل توجّهى به آن ها پرداخته شده باشد، زير نام قصّه جاى مى گيرند.    ادامه »
صفحه 9 از 10ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  10  بعدی   انتها   
Escort