دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

راز محبوبیت پروفسور کرمانی
حمیده سالارزاده  قرآن کریم راز محبوب شدن مؤمنان را در آیه ‌ی ۹۶ سوره‌ی مریم چنين بیان می‌کند: «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا»؛ آنان که از نظر عقیده، مؤمن و از نظر اعمال صالحند، خدا برايشان محبت قرار داده و آنان را محبوب دل‌های دیگران می‌کند . در حقیقت رمز محبوبیت انسان را می‌بایست در ایمان و عمل صالح جستجو کرد. پروفسور طوبي کرمانی یکی از شخصیت‌هایی بود که مصداق آیه‌ی قرآن با تقوا و ...    ادامه »
زندگی‌نامه‌ي آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی
مهری میراب نژاد  آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی مرجع تقلید شیعیان جهان در قرن سيزدهم و رئیس حوزه‌ی علمیه نجف در سال 1284 هجری قمری در روستای مدیسه از توابع لنجان اصفهان به دنیا آمد (امین، 1403ق، ج 9، ص 331). ايشان تحصیلات ابتدایی را در همان روستا نزد یکی از روحانیون فراگرفت و پس از گذراندن دوره‌ی ابتدایی به حوزه‌ی علمیه‌ی اصفهان مهاجرت کرد. زیرا آن حوزه در آن عصر یکی از حوزه‌های مهم شیعی به شمار می‌رفت. چهارده ساله بود که به اصفهان رفت و در مدرسه‌...    ادامه »
حسینیه کارآفرین
مصاحبه با خانم صدیق زاده کارآفرینی موضوعی است که جلوه‌ی آن در عمل دیده می‌شود. شعاردادن و نظریه‌پردازی کارآفرین تولید نمی‌کند. برای همین سراغ یکی از متولیان کارآفرینی رفتیم کسی که خانه‌ی مادری خود را مقری برای حضور بانوانی قرار داده که هر سه‌شنبه با ذکر مصیبتی از اهل بیت‰ آغاز به کار کرده و به درد و  مشکلات این بانوان رسیدگی می‌کند. اما نحوه‌ی رسیدگی در این‌جا با جاهای دیگر متفاوت است خدماتی که ارائه می‌شود پویاست و یک‌طرفه نیست تلاش و...    ادامه »
عظمت و شجاعت خانم بنت الهدی صدر
مقام معظم رهبری(مدظله العالی): خواهران من! دختران من! بانوان کشور اسلامی! بدانید، در هر زمانی، در هر محیط کوچکی و در هر خانواده‌ای که زنی با این [الگوی اسلامی] تربیت توانست رشد کند، همان عظمت [زنان بزرگ] را پیدا کرد. مخصوصِ صدر اسلام نبود؛ حتّی در دوران اختناق، حتّی در دوران حاکمیت کفر هم این ممکن است. اگر خانواده‌ای توانستند دختر خودشان را درست تربیت کنند، این دختر یک انسان بزرگ شد. ما در ایران هم داشتیم، در زمان خودمان هم داشتیم، در خارج از ایران هم داشتیم. در همین زمان ما، یک زن جو...    ادامه »
آمنه بنت‌الهدی صدر

شهیده بنت الهدی صدر در اداي فريضه‌ی نماز عادت خاصي داشت... و نماز نافله به‌جا مي‌آورد و سعي مي‌كرد نماز را با اطمينان و آرامش بخواند و ترجيح مي‌داد كه در جاي آرام و به دور از سر و صدا نماز بخواند. در بسياري از اوقات قرآن را ختم می‌کرد و اين ختم را گاهي به پدرش و گاهي به برادرش و يا يكي از اهل بيت (ع) هديه مي‌كرد.

   ادامه »
سرّ او سرسبزی بستان شود
استاد و مربی او شهید صدر (ره) بود، کسی که خود را ملزم می‌کرد تنها با حضور قلب و انقطاع کامل نماز بخواند. شهیده بنت الهدی صدر هم از چارچوب این فهم عمیق و صحیح از عبادت خارج نشد. این نوع عبادت در موضع‌گیری‌های ایمانی و قهرمانانه‌ی او مجسم بود     ادامه »
بنت الهدی صدر، زن تراز اسلام

هنگامی که ایمان انسان رو به کمال می‌رود و ترقیاتی در این زمینه نصیب وی گردد دل او مجذوب تفکر درباره‌ی خدا و توجه به اسما و صفات عالیه‌ی حق که از هر نقصی منزه و مبراست می‌گردد؛ این حالت جذبه‌ روز به روز شدیدتر و توجه او به خدا عمیق‌تر می‌شود.

   ادامه »
امر به معروف و نهی از منکر رمز حیات...
امر به معروف و نهی از منکر رمز حیات سیاسی و اجتماعی/گروه تنظیم آثار استاد طاهایی دین مقدّس اسلام عالی‌ترین برنامه‌های حیاتی را برای بشر آورده است. استحکام بنای دین و ارزش‌های اسلامی به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد. قرآن کریم یکی از صفات برجسته‌ی امّت پیامبر خاتمص و مردان و زنان مؤمن را نظارت همگانی می‌داند. زیرا در فرهنگ اسلام بندگان خدا در جامعه اسلامی مانند یک پیکرند. همه می‌دانند اگر یک عضو در بدن دچار بیماری شود دیگر عضوها نمی‌توانند از آسیب آن ...    ادامه »
مبانی فکری استاد طاهایی...
امر به معروف و نهی از منکر حق منطقی، طبیعی و تکلیف هر مسلمان است. اسلام برای پیشگیری از انحرافات پس از تربیت خانواده و معلم، نظارت عمومی و انتقاد سازنده‌ی مسلمانان از یکدیگر را لازم دانسته است.    ادامه »
ترجیح دادن عمل واجب به مستحب
استاد طاهایی پس از بازگشت از سفری چنین نقل کردند: در هواپیما نشسته بودم استغفار می‌گفتم به یک باره دیدم خانمی کنار من نشسته که حجاب مطلوبی ندارد. با خودم گفتم طاهایی تو داری استغفار می‌کنی در حالی که این خانم کنار تو نشسته. مستحبی را انجام می‌دهی و ترک امر به معروف و نهی از منکر کرده‌ای؟ استغفار را رها کردم و به آن خانم با لحنی آرام تذکّر دادم... . اسراف نکنیم در ایّام تعطیلی به امر استاد به محضرشان شرفیاب شدم. به در منزل رسیدم. با اصرار خانم درساز بالا رفتم. گفتند: ایشان م...    ادامه »
صفحه 1 از 5ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  بعدی   انتها   
Escort