دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 01 اردیبهشت,1403

چون ماه در آب
گفتاری از استاد نوقانی درباره‌ی استاد اعتمادی  پیش از این‌که مکتب نرجس به شکل کنونی و در این ساختمان بزرگ  باشد خانم طاهایی -که خدا رحمتشان کند- در منزل خودشان به آموزش مشغول بودند تا بعد منزلی وقف شد و آیت‌الله میلانی آن را در اختیار خانم گذاشتند و این ساختمان بناشد. ما همان زمانی که خانم در منزلشان تدریس می‌کردند با ایشان دوست و همراه شدیم. به علت تنگی جا وقتی که مکتب ساخته‌شد در همین سالن اصلی که درس عمومی برگزار می‌شود کلاس‌ها را شروع کردیم. سیست...    ادامه »
شرایط مبلّغ و تبلیغ از دیدگاه استاد طاهایی
انسان به وسیله‌ی نوشتن می‌تواند آراء، اندیشه‌ها و افکار خود را در اختیار دیگران قرار دهد و از این طریق معارف دین را تبلیغ کند.    ادامه »
تقوای الهی در کلام علوی (قسمت اول)
شناخت تاریخی اگر با تفکر و اندیشه همراه باشد مؤثرترین روش برای تربیت و ساختن انسان‌هاست چون عقل و فطرت به سادگی آن را می‌پذیرد و از جهت دیگر چون تاریخ تکرار می‌شود سیر و مطالعه در تاریخ گذشتگان تجربه‌ی انسان را در زندگی زیاد می‌کند.    ادامه »
رایة الهدی (بررسی خطبه 86 نهج البلاغه)

هرگاه خانواده وجامعه‌ای بر اساس دروغ و خیانت پایه‌گذاری شود، بی‌اعتمادی و بد‌بینی، خیانت و دشمنی در بین آن‌ها به وجود خواهد‌آمد. خداوند این چنین افرادی را به حال خود وا‌می‌گذارد و مورد عنایت و هدایت خود قرار نمی‌دهد؛ چرا که دروغ بر خلاف نظام خلقت و طبیعت است.

   ادامه »
جوان، ارزش‌ها و اجتماع

کامیابی و بهره‌مندی هر کس در جامعه به خلق و خوی اجتماعی او بستگی دارد. انسان خوشبخت کسی است که با مردم به نیکی و گشاده‌رویی برخورد کند، حقوق و حدود دیگران را محترم شمارد و به شایستگی، خویشتن را با جامعه تطبیق دهد.

   ادامه »
رايةالهدي(بررسي خطبه86 نهج‌البلاغه)
علت بیماری ریا نفاق، طمع یا جلب محبت ومدح وثنای دیگران است. منافق دارای دوچهره است؛ در ظاهر چهره‌ای مقدس‌مآبانه و در باطن شیطان صفتانه؛ بنابراين وقتی بین مردم است تظاهر به عبادت وتقدّس می‌کند در حالی که در خلوت از هیچ حرام و نامشروعی ابا ندارد.    ادامه »
حج و مدیریت اقتصادی
وقتی حاجی احرام می‌بندد دنبال زیاده‌روی در دنیا نیست. این مُحرم شدن عملاً به او درس می‌دهد که از یک سلسله‌ لذّت‌ها خودداری کند و به زینت‌های دنیا پای‌بند نباشد.    ادامه »
رايةالهدي(بررسي خطبه86 نهج‌البلاغه)
 غبطه غیر از حسد است‌‌. حسد از صفات مذموم است ولی غبطه خصوصأ در امور معنوی خیلی خوب است و موجب رشد و کمال انسان می‌شود.     ادامه »
فرمان صبر به پيامبر اسلام در قرآن
آن هنگام كه انسان در برابر شدايد و مصايب روزگار قرار ميگيرد و آزمايشهاي زندگي او را به شدّت مي‌فشارد و مي‌كوبد اگر به بيصبري دست نزند و جزع و شيون نكند روزنههاي ارتباط او با خدا گشوده‌تر و آزاد‌تر مي‌گردد.    ادامه »
 رايـة الهدي (بررسی خطبه 86 نهج البلاغه)
در روز قیامت که انسان غافل، نتیجه‌ي اعمال خود را می‌بیند از خواب غفلت بیدار می‌شود و با حسرت می‌گوید: ای کاش در دنیا برای زندگی ابدی امروز کار خیری انجام داده بودم و زاد توشه‌ای پیش فرستاده بودم اما این توجه و تذکر دیگر سودی ندارد.    ادامه »
صفحه 5 از 12ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort