دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 31 فروردین,1403

رایه الهدی
 «بدانید و آگاه باشید! فقر و تنگدستی بلا و گرفتاریست، سخت تر از ناداری و فقر بیماری بدن است و سخت از آن بیماری قلب است، بدانید و آگاه باشید که عامل تندرستی تن تقوای دل و قلب است».    ادامه »
شیطان در کمین فراغت ها
 خداوند علیم می فرماید: «پس هنگامی که از کار مهمی فارغ می شوی، به مهم دیگری بپرداز» هدف ما از این تفسیر، همین بحث «فراغت» از کار است که در این سوره به آن اشاره شده است.    ادامه »
حیات طیبه در خانه پدری
خانم جان هر روز صبح، وقتی بچه ها را برای نماز صدا می زد، با صدای بلند دعای صباح را می خواند، نجوای مهربان«اللهم، یا من دلع لسان الصباح بنطق تبلجه و سرح قطع اللیل المظلم بغیاهب تلجلجه» در گوش جان کودکان او می پیچید.    ادامه »
راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست
 وی که ندای دعای صباح، زیارت جامعه و زیارت عاشورای مادر را از همان آغازین لحظات تولد در گوشش داشت به شدت محب اهل بیت گردید.    ادامه »
زان گنج شایگان که به کُنج قناعت است
ایشان در دوازده سالگی به منزل همسر خود رفتند و مدت 10 سال در خانه ی پدری آقای طاهایی به همراه خانواده همسر خود، زندگی کردند. استاد در سخنان خود، همیشه از این دوران به خوبی و خوشی یاد کرده اند.    ادامه »
الفبای شخصیت استاد طاهایی
تقوا حساسیت و مراقبت لازم در تمام حالات زندگی است و یک دستور جامع و کامل است که تمام وظایف و دستورات را در بر می گیرد. به بیان استاد، تقوای واقعی یعنی شناخت وظیفه و انجام وظیفه.    ادامه »
دلتنگ اويم كه در گوشم نجوا كرد
دلتنگ اويم كه در گوشم نجوا كرد تو مأمور به وظيفه اي، زن بودن و خانواده را به ياد داشته باش. تو براي مبارزه با مردان و اثبات توانمندي هاي زنانه نيامدي، هر كس در جايگاه خودش زيباست پس با درس حقوق همسران چگونه همسر بودن را و با تعليم و تربيت فرزند مادري كردن را به من آموخت.    ادامه »
از لابه لای برگ های زرد قدیمی
استاد هرگاه کسی برایشان شعری می خواند، به او می گفتند: خوب است از قلم و طبع شعری خود، برای ائمه (علیهم السلام) استفاده کنید.    ادامه »
در روشنای سجود
 این وعده ای است که خداوند تبارک و تعالی ضمن معرّفی ذات اقدس خودش، وعده ی غلبه ی دین اسلام را بر تمام ادیان بر مسلمانان جهانی داده است. خداوند متعال در وعده ی خود صادق است. چه کسی از خدا در وعده صادق تر است؟    ادامه »
علم و فضل میوه جان
 در سال های سیاه اختناق، آن روزهایی که از قرآن گفتن بسی دشوار بود، استاد طاهایی لب به سخن گشود و تفسیر سوره های قرآن را آغاز نمود. سوره ی حمد باشد یا بقره؛ حجرات باشد یا ابراهیم یا اعراف، فرقی نمی کند مهم این بود که باید کلام خدا گفته می شد.    ادامه »
صفحه 9 از 12ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  8  [9]  10  11  12  بعدی   انتها   
Escort