دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403

راه‌های اجرایی مانع‌زدایی از تولید از دیدگاه امام خمینی ره و مقام معظم رهبری(حفظه الله)
حمیده سالارزاده مسأله‌ي اقتصاد یکی از مسائل مهم در حفظ امنیت، فرهنگ و عزت هر کشوري می‌باشد. در اسلام پرداختن به امور اقتصادی مردم، از واجبات حکومت‌هاست. پیامبر اکرم ص می‌فرماید: «کاد الفقر ان یکون کفرا» (کلینی،1429، ج3، 417)؛ فقر، انسان را در آستانه‌ي کفر قرار می‌دهد. مضمون این سخن، آن است که ما آمده‌ایم به مردم ایمان بدهیم؛ پس اگر نتوانیم نانشان را به راحتی به دستشان برسانیم، ایمانشان از آن‌ها گرفته خواهد شد (صوری ،1391، 25). لذا مسأله&...    ادامه »
تنبلی؛ سدّ راه تولید
مریم سالاری مقدم      کار و تلاش از منظر اسلام جایگاه مقدس و والایی دارد. همچنين فرهنگ کار در سیره‌ي اهل بیت ع از نمود ويژه‌اي برخوردار است به طوری که بر اساس روايات تاريخي، اغلب آنان در گرمای تابستان حجاز، به باغبانی و کشاورزی مشغول بوده‌اند. وقتي سخن از كار و تلاش به ميان مي‌آيد، موضوعي به نام تنبلی نيز مطرح مي‌شود كه باعث رخوت و سستی و فقدان انگیزه و عدم تلاش می‌شود. از اين رو پرداختن به این بحث اهمیت ويژه‌اي پيدا می‌کن...    ادامه »
نظام سازی مقاومت در سیره‌ی حضرت فاطمه علیها السلام
مائده رضایی مقاومت و پایمردی در راه حق، یکی از ویژگی‌های انسان با ایمان است. قرآن کریم ضمن اشاره به این حقیقت می‌فرماید: «اِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتی‏ کُنْتُمْ تُوعَدُونَ»(فصلت/ 30)؛ در حقیقت، کسانى که گفتند: «پروردگار ما خداست»، سپس ایستادگى کردند، فرشتگان بر آنان فرود مى‏آیند (و مى‏گویند) «هان، بیم مدارید و غمی...    ادامه »
دغدغه‌مندی‌های دکتر کرمانی نسبت به ارزش‌های دینی و اعتقادی
مریم سالاری مقدم امام صادق ع: «صَاحِبُ‏ الْفِقْهِ‏ وَ الْعَقْلِ‏ ذُو كَآبَةٍ وَ حَزَنٍ وَ سَهَر»؛ انسان فهميده و خردمند، دردمند، غمين و شب‌زنده‌داراست (کلینی، 1407ق، ج1، ص49). یکی از ویژگی‌های انسان‌های بزرگ و دردمند، دغدغه‌مندی نسبت به مسائل پیرامون خود می‌باشد. آن‌ها نسبت به اطراف خود بی تفاوت نبوده و با دقت حوادث گوناگون را رصد می‌کنند. یکی از ویژگی‌های شخصیتی دکتر طوبي کرمانی نیز همین دغدغه‌مندی ایشان نسبت به حوزه&zw...    ادامه »
خانم دکتر طوبی کرمانی مدافع ولی زمان
سمانه حکیمی در تمام دوران‌ها، ولایت مورد هجمه‌ی دنیاطلباني بوده كه اهداف خود را در خطر مي‌ديدند. در این عرصه زنانی، قهرمانانه حضور پیدا کرده و مدافع حریم ولایت شدند. يكي از آن زنان مجاهد، خانم طوبی کرمانی بود كه با تأسی به حضرت فاطمه زهرا س از بذل وجود خویش برای امام غایب و نایب حاضر ایشان دریغ نکرده و به معنای واقعی خود را مشمول «الذین بذلوا مُهَجَهم» کردند؛ چرا که ایشان در هر عرصه‌ای که وارد شدند کار را خالصانه در جهت پیشبرد اهداف نظام اسلامی و در راستای ...    ادامه »
گشاده‌رویی و خوش‌خلقی در تعامل با دیگران در سیر‌ه‌ی پروفسور کرمانی
زهرا فلاحی  گشاده‌رویی در برخورد با دیگران یکی از ویژگی‌های پیامبران و اولیای الهی است. این خصلت برای همه پسندیده است و آثار و برکات فراوانی برای زندگی فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی انسان دارد. اگر گشاده‌رویی با قصد قربت انجام شود، موجب نورانیت جان و نزدیکی به خداوند است و می‌تواند در مراحل زندگی مؤثر باشد. یکی از چهره‌های موفق دینی در این زمینه، دکتر کرمانی بودند. ایشان فردی بشاش، گشاده رو و بسیار مهربان بود، همین بشاشیت و خوش‌رویی سبب جذب جوانان به او شده بود...    ادامه »
ایستادگی در راه ولایت حضرت فاطمه زهرا س، الگوی پرفسور طوبی کرمانی
سمیه وحیدیان صادق ولایت، یعنی حکومتی که در آن، ارتباطات حاکم با مردم، ارتباطات فکری، عقیدتی، عاطفی، انسانی و محبت‌آمیز است؛ مردم به او متصل و پیوسته‌اند؛ به او علاقه‌مندند و او منشأ همه‌ی این نظام سیاسی و وظایف خود را از خدا می‌داند و خود را عبد و بنده‌ی خدا می‌انگارد. نصب امام معصوم از سوی خدا برای ولایت بر جامعه، مقتضای قاعده‌ی لطف است.  قاعده‌ی لطف به این معناست که خداوند باید کاری کند که انسان‌ها به ایمان و اطاعت او نزدیک و از کفر و مع...    ادامه »
امید بخشی در سیره‌ی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در مهار کرونا
سمانه حکیمی اميدبخش به معناي اميدبخشنده است؛ كسي يا چيزي كه اميدوار مي‌كند، اميدوار كننده (دهخدا، ص 224، واژه‌ي اميد بخشی) و در اصطلاح امیدبخشی در مکتب ادیان و در حکمت‌های الهی مبتنی بر اصل وجود خدا و جاودانگی روح و عالم آخرت است که قهراً اهل ایمان، مؤمنین، هرگز چیزی را از دست نمی‌دهند؛ یعنی در نهایت اطمینان به سوی هدف خود می‌روند و هیچ چیزی را برای خودشان، از دست دادن تلقی نمی‌كنند. (مطهری، بی‌تا، ص41). امیدبخشی توسط رهبران الهی در مقاطع مختلف تاریخ نسبت به ا...    ادامه »
امیدوار بودن، امیدوار ماندن
فاطمه خدابخشی مقدمه امید نیرویی الهی است که خداوند مهربان و حکیم در وجود آدمی به ودیعه نهاده است تا انسان بتواند از تنگناها و فشارهای زندگی به سلامت بگذرد. پیامبر رحمت حضرت محمّد ص می‌فرمایند: «الْأَمَلُ رَحْمَةٌ لِأُمَّتِي، وَ لَوْ لَا الْأَمَلُ مَا أَرْضَعَتْ‏ أُمٌ‏ ولَداً و لَا غَرَسَ غَارِسٌ شَجَراً»؛ اميد رحمت خدا براى امّت من است؛ اگر اميد نبود مادرى فرزند خود را شير نمى‏داد و كسى درختى نمي‌كاشت (مجلسی، 1403ق، ج74، ص173). امید نیروی محرکه‌...    ادامه »
جوانه‌ی امید
عالمه هاشمی دَمِ غروبِ جمعه بود که کدخدا آمد با منصور. اسبش را هُش کرد اما پیاده نشد. سبیل‌های تابیده و ابروهای دَرهَمش در بخاری که از دهانش بیرون می‌آمد، محو می‌شد. انگار هوای جنگ در سر داشت: آهای کربلایی هاشم!!! کربلایی لقمه‌ی غذا را جویده نجویده قورت داد، پنجره‌های بخار گرفته را پاک کرد و نگاهی انداخت. کدخدا دوباره هوار کشید: کربلایی هاشم! صدامو نمی‌شنوی؟ کربلایی کلاه پشمی‌اش را تا بیخ گوش‌هایش پایین کشید و بیرون رفت. کدخدا صدای قیژقیژ در را که شنی...    ادامه »
صفحه 2 از 11ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort