دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 01 اردیبهشت,1403

آموزش با درون مایه دینی
در کنار ارتقای سطح دانش و علم متربّی در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف، باید رشد دینی و مذهبی را در اولویت قرار داد.    ادامه »
برگزیده‌ای از دیدگاه علما در بررسی سند 2030
برگزیده‌ای از دیدگاه علما در بررسی سند 2030 آیت الله مکارم شیرازی: اين سند همان‌طور كه از مقدّمه‌اش پيداست در واقع يك عهدنامه است براى برنامه‌هاى آموزشى و اقتصادى و اجتماعى و غير آن، در پانزده سال در جهان. يعنى عدّه‌اى نشسته‌اند براى مردم دنيا تصميم گرفته‌اند كه فرهنگ سكولار غرب را در همه جا پياده كنند و به گفته‌ی خودشان، هدفشان دگرگون ساختن جهان ماست... . در اين سند درباره‌ی كمك به كودكان و پايان دادن به فقر در همه‌ی اشكال آن و در همه جا ت...    ادامه »
ردّپایی از سند 2030 در کتب درسی
ردّپایی از سند 2030 در کتب درسی  ایده‌ی آموزش جهانی توسّط یونسکو و یونیسف به صورت معاهدات و اسناد بین المللی طراحی شده و به کشورهای جهان ارائه می‌گردد. این اندیشه در اواخر دهه‌ی 70 در کشور ما نیز شروع به گسترش یافت و هر زمان که عزم دولت‌ها بر گرایش به این ایده قوت گرفت به خصوص در سالیان اخیر به سمت تغییر مرزهای اعتقادی و ارزشی و ملی به نفع جهانی سازی سکولار و غیر دینی در کتب درسی از مقطع ابتدایی تا آخر متوسطه نیز با اهداف خُرد و عملیاتی ذیل دیده شده است: 1.  ...    ادامه »
کتاب را دوست بداریم
کتاب را دوست بداریم/عاطفه زینلی نیا متأسّفانه امروزه ایرانیان جزء کم نصیب‌ترین ملّت‌ها از معارف کتابی و مکتوب هستند. در بین مردم ما، کتابخوانی یک رویه‌ی معمول نیست و آنان که بخشی از زندگی روزمره‌ی خود را به کتاب اختصاص می‌دهند، در اقلیت هستند. کتاب می‌تواند در همه‌ی دوران‌ها نقش برجسته و عمده‌ای را در پیدایش، تکمیل و تصحیح آگاهی‌های انسان درباره‌ی مسائل گوناگون داخلی و خارجی ایفا کند. «روح کتابخوانی در مردم»، «انس با معلوم...    ادامه »
گذری در بوستان کتاب
معرفی کتابخانه مدرسه علميه نرجس(س)/ عاطفه زینلی نیا   كتابخانه مدرسه علميه نرجس(س) در راستاي ترويج انديشه ديني و تحقق يافتن اهداف مدرسه به صورت اختصاصي در زمينه‌ی علوم اسلامي شكل گرفت و به طور رسمي از سال 1347 در اتاقي به مساحت 30 متر مربع با 800 عنوان كتاب از كتاب‌هاي شخصي استاد طاهايي (ره) فعاليت خود را آغاز نمود. بعد از احداث ساختمان جديد مدرسه و افتتاح آن، كتابخانه به مكان فعلي در ساختمان اصلي منتقل شده و هم اكنون سالني به مساحت 200 متر مربع به آن اختصاص يافته است كه قف...    ادامه »
صحنه پردازی شیطان
شيطان دشمني است کاردان و آشنا با مهارت‌ها. شناختش از انسان، دقيق است و بر اين اساس راه‌هاي ورود به حريم دل انسان را شناسایی و پيش‌بيني کرده و متناسب با آن‌ها، وسوسه می‌کند.    ادامه »
مدیر و مدیریت بحران
استاد شایسته خو/ تنظیم عالمه هاشمی اسلام به عنوان نظامی ارزشی و گسترده، برای همه‌ی افراد جامعه چارچوب و برنامه تنظیم نموده است که مدیران و صاحب منصبان نیز از آن مستثنا نبوده‌اند. در نگاه اسلام، مدیر یک مجموعه، زمانی موفّق خواهد بود که مجموعه‌ی تحت مدیریتش با آرمان مشترک «الله» و تقرّب به سوی او و با تقسیم وظایف و تأمین نیازهای گروه‌های ذی حق، به سوی کمال حرکت نمایند. در این میان وظیفه‌ی مدیر آن است که با تصمیم‌گیری‌های درست و بجا، مجموعه را ب...    ادامه »
ویژگی‌های بنیانی مبلّغان و فعّالان فرهنگی موفّق
محمّدکریمی درچه     مقدّمه  موفّقیت فعّالان و مبلّغان دین به عوامل متعدّدی بستگی دارد؛ یکی از این عوامل، دارا بودن صفات و ویژگی‌های اعتقادی، اخلاقی و عملی است. به طوری که اگر مبلّغان دین منبع و منشأ فضایل اخلاقی و کوه استوار اعتقادی در برابر هجمه‌های اعتقادی باشند، حقّاً و انصافاً می‌توانند کارآمد‌ترین و قوی‌ترین کانون در تربیت جوانان و رشد فضایل اخلاقی در آنان قرار باشند . منظور از مبلّغان و فعّالان عرصه‌ی دین همه‌ی کسانی هستند که برای تبل...    ادامه »
طبیعت امانت خداست
سمیّه جوادی  1.  وظیفه‌‌ی خلیفه‌ی خدا در آبادانی زمین «وَإِلَى ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا قَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُواْ اللّهَ مَا لَكُم مِّنْ إِلَهٍ غَيْرُهُ هُوَ أَنشَأَكُم مِّنَ الأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُواْ إِلَيْهِ إِنَّ رَبِّي قَرِيبٌ مُّجِيبٌ» (هود/61)؛ «او شما را برای عمارت و آباد ساختن زمین بر‌گماشت. پس شما از خدای خود آمرزش بخواهید و به درگاه او پناه ببرید و از لغزش و گناهان توبه کنید که البته خدا ...    ادامه »
مصرف كالاي ملّي
باید بدانیم بسیاری از کالاهای وارداتی بر مبنای نیاز جامعهی ایران طرّاحی و تولید نشده‌اند، بلکه هدف از تولید چنین کالاهایی ایجاد «نیازهای کاذب» در مصرفکننده است. همین نیاز کاذب، بخش عمدهای از درآمد خانوادهی ایرانی را به خود اختصاص می ‏دهد.    ادامه »
صفحه 6 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort