دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 01 اردیبهشت,1403

مهمانی‌هاي ما كجا، مهماني‌هاي اهل‌بیت كجا؟
مهماني در سيره‌ي معصومين(علیهم‌السّلام) و تفاوت آن در جامعه‌ي كنوني/ الهه سادات حسيني مهمان‌داری و به مهمانی‌رفتن در اسلام جزء مکارم اخلاق و از امور پسندیده‏ای است که بر آن تأکید فراوانی شده و فضايل ارزشمندی را درباره‌‌اش برشمرده ‏اند تا در سایه‏ ی این فضايل، افراد جامعه‏ ی انسانی را به ارتباط و معاشرت با یکدیگر تشویق نمایند. اهمّیت این امر از آن جهت است که انسان‌ها از حال یکدیگر مطّلع شده و الفت و دوستی و کمک بین آن‌ها افزایش یابد. ...    ادامه »
عاقّ والدين

در خبر قدسی است که خداوند عزّوجل می‌فرماید: « به عزّت و جلال و بلندی شأن خودم سوگند که اگر عاقّ والدین عبادت جمیع پیغمبران را بکند، از او قبول نمیکنم». (نراقی، ص 407)

   ادامه »
جدالي به نرمي خيال

خانواده‌ها باید سطح آگاهی‌هایشان را بالا ببرند. باید فضای جامعه را شناسایی کنند. باید بدانند چه نقشه‌های خوش آب و رنگی برای از هم پاشیدن آن‌ها کشیده می‌شود. خانواده باید قدرت تحلیل و اظهار نظر داشته باشد. باید معیار و خط‌کش داشته باشد که در مواجهه با مسائل جدید دچار سردرگمی و پریشانی نگردد.

   ادامه »
خواصي از جنس بي بصيرت
نبايد تصور شود کسي که مرتبه بالايي دارد، لزوماً از همه‌ي مسائل آگاه و نسبت به همه‌ی امور بصير باشد. بسیاري از خواص عوام زده هستند و با اکتفا به شنيده‌ها و شايعات تحت تأثير ظاهرسازي‌ها، آمارها و گزارش‌هاي نادرست نتيجه‌گيري‌هاي نادرست مي‌کنند.    ادامه »
بیایید دوره‌ی نوجوانی رابيشتر بشناسیم
نوجوان بر روی پلی راه می‌رود که در یک سوی آن که پشت سر اوست دوران کودکی و در دیگر سو که پیش‌روی اوست دوران جوانی‌اش قرار دارد.    ادامه »
توصیه های مدیر یک کافی نت
فرصت ها و مزایای استفاده از اینترنت تهیه و تنظیم:  عادله ترخانی حضرت علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «خُذوا مِنْ كُلِّ عِلْمٍ اَحْسَنَهُ فَاِنَّ النَحْلَ يَاْكُلُ مِنْ كُلِّ زَهْرٍ اَزْيَنَهُ فَيَتَوَلَّدُ مِنْهُ جَوهَرانِ نَفيسانِ: اَحَدُهُما فيهِ شِفاءٌ لِلنّاسِ وَ الآْخَرُ يُسْتَضاءُ بِهِ؛ از هر دانشى بهترينش را انتخاب كنيد. زنبورِ عسل از هر گلى زيباترينش را مى‏خورد؛ از هر دانشی بهترین و نیکوترین آن را برگیرید. زنبور از هر گلی بهترین آن را می‌خورد. پس دو گوهر گرا...    ادامه »
همسرداري مطلوب
ايمان و تقوا از شروط اصلي زندگي مشترك و عامل اساسي ثبات خانواده مي باشد. تنش و اختلاف در زندگي از اثرات نفي ايمان مي‌باشد و رفتارهاي ناشايست، مرام انسان‌هاي دور از معنويت مي‌باشد.    ادامه »
یلدای عابدان
یلدای عابدان                         حلیمه ریحانی یکی از ویژگی‌های مهم ایرانیان كه بین جهانیان زبانزد است بحث فرهنگ و پای‌بندی به سنت‌هاست. آن‌چه امروز باعث مباهات ماست تشرّف نیاکان ما به دین اسلام و مذهب تشیع است؛ دینی که به خاطر آموزه‌های جامع و مانع خود، ‌بر فرهنگ ایرانیان تأثیر بسیار گذاشت و به علّت دور بودن از تعصّب، با مصادیق فرهنگی صحیح آن ...    ادامه »
سخت تر از سنگ
اگر نشانه‌های بیماری‌های روحی ظاهر شود و خود را مبتلا به قساوت قلب ببیند درصدد معالجه بر می‌آید و راه درمان را جستجو می‌کند؟ باید گفت: اولین گام در راه درمان پی بردن به ارزش وجودی خود انسان و درک عظمت هدف خلقت و غایت آفرینش اوست.    ادامه »
آتش درون
 يك انسان كامل فقط در راه حق و به خاطر پايمال شدن حقوق الهی و حقوق مردم خشمگين می‌شود و در اين مورد هم از مرز ايمان و حدود الهی خارج نمی‌شود.    ادامه »
صفحه 8 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  بعدی   انتها   
Escort