دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 31 فروردین,1403

کلید سعادت و شقاوت
 محیط خانواده محیطی است که فرد در آنجا چشم به دنیا گشوده و رشد خود را آغاز می‌کند. در سنین اولیه زندگی، با این که کودک هنوز راه نمی‌رود و حرف نمی‌زند لکن تمام حرکات اطرافیان خود را تقلید و رفتار و کردار آنان در ضمیر او حک و شخصیت طفل پی‌ریزی می‌گردد.    ادامه »
یاری به هدفمند سازی یارانه ها
  آمارها سخن می گویند پدر در يخچال را باز مي‌كند گوشت سبزي و مواد متنوع غذايي را يكي پس از ديگري در غذا ساز، آب ميوه‌گيري، روي اجاق گاز، داخل مایكروفر مي‌گذارد بچه‌ها با كارد و چنگال برايش ضرب مي‌گيرند و او تند و تند آب ميوه مي‌گيرد، ظرف مي‌شويد و سيب زميني سرخ مي‌كند، غذا را از فر بيرون مي‌آورد، لباس‌ها را داخل لباس‌شويي مي‌گذارد و... بچه‌ها هم چنان هم صدا با گام‌هاي پدر بر ميز مي‌كوبند و مادر امّا چون كدبانويي ات...    ادامه »
زن؛ درگیر توسعه
تأمین هزینه‌های خانواده علی الاصول بر عهده‌ی زن نیست. طبیعی است که از سوی دیگر حق مرد در مدیریت خانواده باید مورد احترام قرار گیرد. لذا براساس دیدگاه اسلامی موضوع دموکراسی در خانواده و یا توزیع وظایف سرپرست میان پدر و مادر به مصلحت خانواده نمی باشد (تشکری، ص129) و منجر به گسست در نظام خانواده می‌گردد    ادامه »
انديشه اي براي فردا

بینش توحیدی، یعنی در همه‌ی امور خدا را دیدن، یعنی اگر مهرم کم بود به خاطر خدا باشد و اگر عروسی ام ساده بود، به خاطر خدا باشد، اگر فساد و ابتذال در جشن و عروسی ام نبود به خاطر ذات اقدس الهی باشد و اگر در زندگی زناشویی ایثار و فداکاری و گذشتی صورت گرفت خدا مّد نظرم باشد و در واقع محور زندگی ام بر محور خدایی باشد.

   ادامه »
در پريشاني ما هر چه شنيدي هيچ است
حضور من در كاروان كربلا، صرف علاقه به برادر نبود، بلكه فراتر و والاتر از اين علاقه بود و من احساس كردم كه اين حركت اصلاح طلبانه، مثل خوني است كه در رگ‌هاي دين بايد جاري شود تا دين زنده گردد و فقط امام و وليّ خدا مي تواند زنده كننده ي دين الهي باشد.    ادامه »
خانواده بهشتی
 مدیریت صحیح زمانی صورت می گیرد که هر یک از پدر و مادر، خود را تربیت کنند و در عمل آن ادب و تربیت دینی را نشان دهند و به خوی اسلامی متخلّق گردند. این اولین گام مدیریت صحیح فرزندان در خانواده است.    ادامه »
حدیث اخلاص و ایثار
به مناسبت يكمين سال درگذشت استاد فاطمه اعتمادي (ره)/ مریم پورحسینی   كلام بزرگان و علما نور است، پس هر چه زمان بگذرد، اين نور كم رنگ نمي شود و به وسيله ی اين نور است كه انسان رشد روحي و فكري پيدا مي كند.                                               &nb...    ادامه »
سایه ای بر آفتاب
زن و آموزش/ زهرا طهرانیان اسلام با تأکید فراوان به لزوم توسعه آموزش در کنار سایر دستورات اسلامی از قبیل نماز، روزه، حج و...، طلب علم را جزء فرایض شمرده است و برای عالمان و دانش آموختگان ارزش والایی قرار داده است. «... قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذينَ لا يَعْلَمُونَ إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ» (زمر/9)؛ «بگـو آیا کسـانی که می دانند با کسانی که نمی دانند یکسانند؟ تنها خردمندان متذکر می شوند». «...يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا ...    ادامه »
طایران خجسته لقا
فلسفه ي احکام در خطبه ي فدک، جامع ترین گل واژه های حکمت حضرت (سلام الله علیها) است: ایمان به خدا برای پاکی از پلیدی شرک، نماز برای فروتنی و دور شدن از خود بزرگ بینی، زکات برای پاکی خود و روزی، روزه برای ثابت شدن (یا آزمایش) اخلاص و اعتقاد توحیدی... .    ادامه »
چوب تر را چنان که خواهی پیچ!

درخت تربيت زود ثمر نمي دهد و نبايد انتظار داشت يك شبه يا چند ماهه در اين امر ظريف و پيچيده معجزه انجام گيرد، بلكه بايد سال ها قبل از تولد زمينه ی تربيت صحيح را فراهم كرد و بعد از تولد هم بايد به تدريج و با صبر و حوصله آن را به فعليت رساند كه در دو مرحله ی قبل و بعد از تولد اين مسأله را بررسي مي كنيم.

   ادامه »
صفحه 9 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  [9]  10  11  بعدی   انتها   
Escort