دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
پنجشنبه, 09 فروردین,1403

 رولت كوكوسبزي
 بحث تغذیه در ماه مبارک رمضان همیشه مورد توجّه خانواده‌هایی که فرزندان روزه‌گیر دارند، بوده و هست. پزشکان خوردن سبزیجات و لبنیات را در وعده­ ي غذایی افطار توصیه می‌کنند. علاوه بر این‌که شکل ظاهری غذا نیز معمولاً بچّه‌ها را تشویق به خوردن خواهد کرد. دستور غذايي اين شماره همان كوكوسبزي سنتي است با ظاهري جذاب‌تر.

   ادامه »
 خرمای دست پیچ
مواد خمیر: کره   .................................   50 گرم پودرقند   ........................   2 قاشق غذاخوری زرده‏ ی تخم مرغ  ........................   1 عدد آب سرد یخچالی  .....................1 تا 2 قاشق غذاخوری آرد سفید   ................................   در حدی که خمیر به دست نچسبد مواد تزیین: خرمای دانه گرفته  ....................  50 عدد گردوی خرد شده  ..................... ...    ادامه »
حجامت
حجامت در درمان سردرد، تقویت عقل و حافظه، درمان بیماری‌های پوستی و روانی، دفع سموم از بدن، افزایش قدرت بینایی، درمان زکام و آلرژی و... نافع است.    ادامه »
اسراف در میوه، چرا و چگونه؟
اسراف کیفی میوه عبارت است از آگاهی نداشتن در مورد خواصّ همهی قسمتهای میوه و فقط استفاده از آن بخشی که مصرف آن رایج و به قولی راحتتر و خوشمزهتر است. این عدم آگاهی سبب میشود از بخشی از این نعمت الهی که بیشتر جنبهی طبّی دارد، محروم بمانیم و داروی درمان بسیاری از بیماریهای خود را کاملاً غیرعامدانه دور بریزیم.    ادامه »
کیک مرغ
*زینب حقیقت مواد لازم: سینه‌ی مرغ پخته و خردشده: یک عدد گردوی تازه: 15 تا 20 عدد ماست چکیده‌ی خامه‌ای: 2 پیمانه خیارشور: 200 گرم نمک و فلفل: به میزان لازم نان تست شده: 12 ورقه پیازچه­ ي پاک‌کرده و خردشده: 1 پیمانه سس مایونز: 2 قاشق غذاخوري هویج پخته: 1 عدد (در صورت تمایل) طرز تهیه: سس مایونز و ماست چکیده را با هم مخلوط کرده و آن را به دو قسمت تقسیم کنید. در ظرفی مرغ خرد شده، خیارشور، هویج ریز شده، پیازچه و گردوی خرد شده را با نیمی از سس مخلوط کرده و آن را با ن...    ادامه »
آموزش تهیه­ ي دونات در منزل
*سمانه صنعت‏گر دونات یا پیراشکی نوعی شیرینی لذیذ است که به سبک‏ های مختلف تهیه می‏شود. یکی از ساده‏ ترین و مطمئن‏ ترین روش‏ ها برای تهیه دونات، روشی است که در ادامه به آن می‏پردازیم. دونات در انواع ساده، کرم‏دار، طعم‏دار، شکلاتی و... تهیه می‏ شود که با اندکی تغییر در مواد اوّلیه و روش تهیه‌ی آن م ی‏توان به راحتی انواع مختلف دونات را تهیه کرد. روشی که پیش رو دارید، طرز تهیه­ ي دونات ساده است. دقّت کنید که ترتیب اضافه کردن مواد و مقدار‌ آن&rlm...    ادامه »
کلم بروکلی، كرم ضد آفتاب
*سمانه صنعت‏گر كلم بروكلي به خانواده‌ي کلم‌ها تعلّق دارد و داراي ظاهري مانند درخت است با شکلي جالب و گوشتي و گلچه‌هايي که معمولاً سبز رنگ بوده و با يک ترکيب درخت مانند بر روي شاخه‌هايي که از ساقه‌ي گوشتي، کلفت و خوراکي جوانه زده‌اند تشکيل شده است. اين گروه گلچه‌ها با برگ‌هاي زياد احاطه شده‌است. بيشترين شباهت اين سبزي به گل کلم است که يکي ديگر از اعضاي اين خانواده مي‌باشد، با اين تفاوت که بروکلي سبز رنگ است اما گل کلم علاوه بر نوع سنّتي آن ک...    ادامه »
هنر و ثمر
نگاهي دوباره به هنر خانگي در سال توليد ملي حمايت از كار و سرمايه ايراني/ *فاطمه عربانی هنرور همیشه بود رو سفید          هنر برتر از گوهر آمد پدید                                          بافندگی یکی از هنرهای زیبا و سنّتیِ قدیمی است که در زند...    ادامه »
شال‌گردن شطرنجي
مرضيه پورباقر مهنه 1)     44 دانه سر مي‌اندازيم و به صورت كشباف، يكي از زير، يكي از رو، 20 سانت مي‌بافيم. 2)      دانه‌ها را 4 قسمت مي‌كنيم و هر كدام را جداگانه 20 سانت به صورت نوارهايي مي‌بافيم و در انتها دانه‌ها را سر سنجاق قرار مي‌دهيم. 3)     دانه‌ها را روي ميل مي‌گيريم و همه‌ي آن‌ها (44 دانه) را با هم به همان صورت كشباف به اندازه‌ي 40 سانت  مي‌بافيم. 4)&...    ادامه »
الگوی مصرف میوه
در سورهی واقعه، آیهی 29، آنجا که از اوصاف بهشت سخن گفتهاست، میخوانیم: «وَ طلْحٍ مَنضودٍ»؛ و درختان موز که میوهاش خوشه خوشه روی هم پیچیده شدهاست.    ادامه »
صفحه 6 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  10  بعدی   انتها   
Escort