دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
شنبه, 06 مرداد,1403

مانکن های غربی بر سواحل آرامش


مانکن های غربی بر سواحل آرامش

«فاقم وجهک للدین حنیفا ، فطرت الله التی فطر الناس علیها، لاتبدیل لخلق الله ، ذلک الدین القیم و لکن أکثر الناس لایعلمون»؛ روی دلت را سوی این دین اعتدال گردان و برآن پایدار باش، آیینی برخاسته از فطرت الهی که قلوب انسان‌ها آن را می‌طلبد، چرا که بر آن سرشته گشته، این آفرینش توحیدی تغییر پذیر نخواهد بود، این است دینی که تکیه‌گاهی استوار است، هرچند این حقیقتی است که بیشتر مردم آن را نمی‌دانند(روم/30)

با وجود رشد روزافزون تبلیغات اسلام‌هراسانه و اسلام‌ستیزانه رسانه‌های غربی، آمارها حکایت از رشد روزافزون گرایش به اسلام در جوامع غربی دارد. آنچه که آمارها نشان می‌دهند حاکی از آن است که جمعیت کسانی که به دین اسلام مشرف می‌شوند در همه‌جای جهان رو‌‌‌به افزایش است و مهمتر این‌که جمعیت‌ زنانی‌ که به اسلام می‏گروند تقریبا دو برابر مردان است. تحقیقات نشان می‌دهد مهم‏ترین عوامل گرایش بیشتر زنان به دین اسلام، جذابیت حجاب برای آنان بوده و آرامشی که محجبه بودن به آنها می‌دهد و پس از آن آداب مسلمانی که برای مردم دیگر ادیان به صورت فطری جذاب است.

 

فابيان: اگر لطف و رحمت خداوند شامل من نمی شد، هیچ گاه نمی‌توانستم مسلمان شوم و تا آخر عمرم مانند یک حیوان زندگی می‌کردم.

به گزارش شیعه آنلاین، خانم «فابیان» دختر جوان 28 ساله‏ی است که تا مدتی پیش یکی از سرشناس‏ترین مدل‏های فرانسه به شمار می‏رفت.

گفته می‏شود او پس از مسلمان شدن و فراگیری حرفه پرستاری، زندگی مرفه سابق خود را رها کرده و به افغانستان سفر کرد تا در کنار مبارزان این کشور به درمان آنان بپردازد.

«فابیان» طی اظهاراتی در این‌باره گفت: اگر لطف و رحمت خداوند شامل من نمی‌شد، هیچ‌گاه نمی‌توانستم مسلمان شوم و تا آخر عمرم مانند یک حیوان زندگی می‏کردم. من در آن زندگی فقط به دنبال سیراب کردن هوس و شهوت‏های خود بودم و هیچ اصول و ارزشی برای خود نداشتم. از کودکی آرزو داشتم پرستار شوم، اکنون که مسلمان شده‏ام به آرزوی خود رسیده‏ام.

وی در ادامه افزود: در حال و هوای کودکی همواره خودم را در حالت کمک به کودکان بیمار تخیل می‏کردم اما وقتی بزرگ‏‏تر شدم، به دلیل زیبایی ظاهری که دارم ناخودآگاه به سمت دنیای مدل کشیده شدم و از شکل من استفاده ابزاری می شد، دقیقا مانند یک وسیله مدت‌دار که بویی از انسانیت در آن نبود.

این دختر تازه مسلمان شده، هم‏چنین گفت: تا این که برای شرکت در یکی از برنامه‏ها به بیروت پایتخت لبنان دعوت شدم. وقتی به آنجا سفر کردم، صحنه‏هایی دیدم که در همه عمرم مانند آن را ندیده بودم. در آنجا پیش از گذشته از خودم منفور شدم و کم کم به سمت تحول حرکت کردم تا این که در نهایت به اسلام که انسانیت واقعی در آن وجود دارد، رسیدم. پس از مسلمان شدن در بیروت به پاکستان سفر کردم و از مرز این کشور به افغانستان رفتم و با کمک به کودکان و مجروحان یکی از آرزوهای دیرینه و کودکی خود را محقق ساختم.

«فابیان» افزود: شرکت‌های مدل پس از اینکه از مسلمان شدن من با خبر شدند، سعی کردند مرا به راه قبلی باز گردانند از همین رو هدایای بسیار زیادی برایم فرستادند و پیشنهاد دستمزد سه برابری نسبت به قبل را به من دادند اما من که تازه راه اصلی را یافته بودم، هدایا را پس فرستاده و همه پیشنهادات آنان را رد کردم و اکنون احساس می‏کنم که در خوشبختی کامل به سر می‏برم.

 

سوپرمدل امريكايي مسلمان شد.

سارا بوكر: من استفاده از نقاب را انتخاب کرده‏ام، و تا پای مرگ از حق لاینفکم برای پوشیدنش دفاع خواهم نمود.

 اخیرا سارا بوکر، هنر پیشه، مدل و مانکن تازه مسلمان آمریکایی، توضیحاتی را درباره‌ي خود ارائه داده است.او در گفتگویی خود را ‌ معرفی و علت مسلمان شدنش را  این‌گونه بیان می‏کند: من یک زن امریکائی هستم که مانند هر دختر دیگری  با علاقه و وابستگي شدید به زرق و برق زندگی بزرگ شدم. سال‏ها گذشت تا متوجه شوم که هر چه بیشتر در «جذّابیت زنانگی‌ام» پیشرفت می‏کنم درجه‌ي رضایت شخصی و خوشبختی‏ام افت می‏کند. من برده‌ي مد بودم.

به علَت افزایش مستمر فاصله میان رضایت شخصی من و سبک زندگی‏ام، در فرار از الکل و مهمانی‏ها (پارتی‏ها) به مراقبه (مدیتیشن) و مذاهب غیرمتعارف پناه می‏بردم و در نهایت متوجه شدم که تمامی آنها فقط یک مسکّن هستند و نه یک درمان مؤثر.

یازده سپتامبر ۲۰۰۱، زمانی که من شاهد رگبار پی در پی اسلام، ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی، و اعلام شرم‌آور «جنگ صلیبی جدید» بودم، توجّهم به چیزی به‌ نام اسلام آغاز شد. تا آن زمان، تمام چیزهائی که برای من با اسلام تداعی می‏گردید عبارت بودند از: زنان پوشیده در «چادر»، کتک زنندگان زنان (همسران)، حرام ها، و یک دنیا ترور و وحشت.

یک روز من با قرآن، کتابی که در غرب بطور منفی کلیشه‏ای معرّفی شده است برخورد کردم. در ابتدا سبک و نحوه‌ي برخورد قرآن مرا تحت تأثیر قرار داد و سپس نگاه آن به هستی، زندگی، آفرینش و ارتباط میان خالق و مخلوق مرا به شگفتی آورد. بنابراين یک ردای زیبای بلند و یک پوشش سر که شبیه لباس عرفی زنان مسلمان است خریداری کردم و در خیابان‏ها و محله‏هايی که روزهای پیشین با شلوار کوتاه، بیکینی و یا با لباس کار سبک غربی در آنها راه می‏رفتم ظاهرشدم... دیگر تمامی وقتم را صرف خرید، آرایش، درست کردن موهایم و تمرین بدنی برای خوش‌اندام شدن نمی‏کردم. سرانجام، من آزاد شدم.

من از حجاب رضایت داشتم، اما دیدن رو به افزایش زنان مسلمانی که از نقاب استفاده می‏کنند کنجکاوی مرا درباره‌ي نقاب برانگیخت. من نظر همسر مسلمانم را که پس از اسلام آوردن با او ازدواج کردم، درباره‌ي گذاشتن نقاب و یا بسنده‌کردن به حجاب جویا شدم. به نظر او حجاب در اسلام امری واجب است در حالی که نقاب نیست. در آن زمان، حجاب من شامل پوشش سری که تمامی سر مرا به جز صورتم را می‏پوشاند و یک ردای سیاه بلند گشاد به نام «عبا» که تمامی بدن مرا از گردن تا نوک پا را می‏پوشاند، بود.

هیچ چیز مرا از تعویض بیکینی‏ام در ساحل جنوبی و زندگی پر زرق و برق سبک غربی‏ام با زندگی کردن در آرامش با خالقم و لذّت بردن از زندگی در میان همنوعانم به عنوان یک شخص با ارزش، خوشحال نمی‏کند. بدین دلیل است که من استفاده از نقاب را انتخاب کرده‏ام و تا پای مرگ از حق لاینفکم برای پوشیدنش دفاع خواهم نمود.

 

پاريس هيلتون، خواننده، بازیگر، نویسنده و مدل سرشناس آمریکایی مسلمان شده است...

پایگاه خبری «دیلی اسکویب» با انتشار خبر و تصویری از این بازیگر سرشناس هالیوودی که محجبه است، نوشته: «پاریس هیلتون» به دین اسلام گرویده و محجبه شده‌است این پایگاه خبری در ادامه به نقل از سخن‏گوی «هیلتون» نوشت: وی که در سال ۲۰۰۷ میلادی مدتی را بازداشت و در زندان به سر برد، در آن دوران با تعدادی از تازه مسلمان‏های آمریکایی در آنجا آشنا شده و اطلاعاتی در مورد دین مبین اسلام کسب کرد. آن مسأله به مرور زمان به مسلمان و محجبه شدن وی انجامید. «دیلی اسکویب» همچنین نوشت: وی اخیراً تصمیم گرفته که یک مدرسه‌ي اسلامی در مرکز شهر «بورلی هیلز» در ایالت لوس‌آنجلس آمریکا بسازد و در ماه ژوئن آینده آن را در مراسمی رسمی افتتاح کند. وی نام خود را پس از مسلمان شده به “طاهره” تغییر داده است.

او در ادامه افزود: «پاریس هیلتون» پس از مسلمان شدن ارتباط خود را با یک خانواده‌ي مسلمان آمریکایی پاکستانی تبار افزایش داده و مدتی نیز با آنها زندگی کرده است.

پایگاه‏های خبری رژیم صهیونیستی نیز به طور گسترده خبر مسلمان شدن «هیلتون» را منتشر کرده و ضمن این که آن را شایعه دانسته این موضوع را به باد تمسخر گرفته است.

 

ليلا حسين: حجاب را به خاطر زیبایی‌اش برگزیدم.

لیلا حسین نام زنی است که در مصاحبه با شبکه "اهل البیت تی وی" می گوید، به خاطر شیفتگی به زیبایی‌های حجاب، از دین یهودی به دین اسلام مشرف شده و حجاب کامل را برگزیده است. در زیر، خلاصه‌ای از صحبت‌هاي او را مي‌خوانيد.

 در یک جامعه‌ي یهودی‌نشین زندگی می‌کردم. خیلی سخت نبود که به حجاب کاملأ اسلامی روی بیاورم. اگر صادقانه بگويم قبل از اینکه به اسلام روی بیاورم با نوعی تنفر نسبت به مسلمانان بزرگ شده بودم، اما همیشه شیفته‌ي زنان محجبه بودم و آنها را خیلی پاک و باوقار می‌دیدم. از نظر من آنها زیبایی خاص خودشان را داشتند.

 پس از گرايش به اسلام اولین چیزی که برايم الهام‌بخش بود قرآن بود، کلیه‌ي شواهدی را که من پیدا کردم نشان‌دهنده‌ي این بود که این، یک دین حقیقی است، کم کم این دانش و شناخت را پیدا کردم که اسلام تنها بعد بیرونی ندارد بلکه دارای بعد درونی نیز هست و باید از درون هم به حفظ و نگهداری آن پرداخت.

از آن‌جا كه در فرانسه با حجاب نمي‌توانيم در اجتماع حضور داشته باشيم پذيرش اين مسئله براي خانواده‌ي من بسيار سخت بود چون فكر مي‌كردند كه فرزندشان زندگي اجتماعي خود را از دست داده است. هم‏چنين معتقد بودند كه مسلمان شدن احتياج به حجاب ندارد و اگر فقط ايمان قلبي باشد كافي است. ولي به نظر من طبق قرآن و سنت پيامبر حجاب چيزي بالاتر از پوشيدن لباس است.

شماره نشریه:  شمیم نرجس شماره 21


تعداد امتیازات: (1) Article Rating
تعداد مشاهده خبر: (2600)

نظرات ارسال شده

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Escort