دی ان ان evoq , دات نت نیوک ,dnn
جمعه, 10 فروردین,1403

حماسه‌ي عباس‌ها
* فاطمه زند اقطاعي شراره‌های عطش بر جان کودکان زبانه می‌کشد و نوای العطش، زخم بر جگر عباس می‌نهد؛ سردار سپه اذن می‌خواهد... جان بر کف و مقتدرانه گرداگرد سپاه حسین(علیه السلام) می‌چرخد. فردا را به زمان سپرده، او امروز آماده است و از ولی اذن می‌طلبد... شیهه‌ي اسب گرد می‌پاشد بر رخ سیاه‌رویان تاریخ و آن‌ها عقب کشیده گویا هیمنه‌ي عباس از فشردن شمشیر در دست‌هایشان کاسته و خواری را به آن‌ها یادآور ساخته. فقط کافی است جرقه‌ي صلابت...    ادامه »
دو چهرگان، ديروز و امروز
منافقين به دليل آشتي‌ناپذيري با مؤمنين، از يك طرف شدّت عمل خود را نسبت به آنان ابراز مي‌نمايند و از طرف ديگر، عطوفت و مهرباني خود را نثار جبهه ­ي ضدّ دين مي‌كنند.    ادامه »
ايران، فلسطين، اسرائيل
فرقه‌ي بهائيت، يك فرقه‌ي بدعت‌گذار مذهبي بودند كه به‌طور كامل در خدمت اهداف و مقاصد يهود عمل مي‌نمودند. به‌طوري‌كه حضرت امام‌(ره) از آنان به عنوان عمّال اسرائيل، ياد مي‌كرد.    ادامه »
نظر سیاستمداران درباره­ ي امام خمینی (قدس‌سره‌الشریف)
- میخائیل گورباچف رهبر شوروی سابق: او فراتر از زمان می‌اندیشید و در بعد مکان نمی‌گنجید. او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان برجای گذارد. - پرفسور حامد استاد اسلام­شناسی دانشگاه کالیفرنیای آمریکا: یک مسلمان هرچقدر بخواهد از یک شخصیت بزرگ معنوی تعریف و تمجید کند به خاطر آن‌که بزرگی و عظمت تنها از خداست و نمی‌توان شخص دیگری غیر از خداوند را با این صفات خواند، بهتر است در عوض به کارگیری چنین لفظی گفته شود عظمت و بزرگی خداوند به نحو نادری در فردی جلوه پیدا می‌کند و او را به آی...    ادامه »
انتخاب در نگاه شهید مطهّری

حكمت يا حكيم بودن انسان عبارت است از اين‌كه انسان از روى كمال دانایى، براى بهترين هدف‌ها، بهترين شرایط ممكن را انتخاب كند؛ و به تعبير ديگر حكمت يا حكيم بودن مستلزم اين است كه انسان در برابر همه­ ي چراها يك براى داشته باشد، خواه آن چراها به انتخاب هدف مربوط باشد يا به انتخاب وسيله.

   ادامه »
اصلاح اقتصادی؛ اصلاح اعتقادی
تضاد فرهنگ مصرف گرايي با اقتصاد مقاومتي/*مریم وفادار مطابق دیدگاه اسلام انسان امانت‏ دار نعمات الهی است. استفاده‏ی صحیح از نعمت‏ های الهی، از بزرگ‏ترین دغدغه‏ های پیشوایان دین بوده است؛ از این روست که در سیره‏ ی مصرفی اهل بیت دوری از اسراف و قناعت در مصرف، از اصول مورد تأکید ایشان بوده است. چنان‏چه حضرت علی (علیه‏ السّلام) می‌فرمایند : « كُلُّ مَا زَادَ عَلَى الِاقْتِصَادِ إِسْرَافٌ»؛ هر چه بیشتر از نیاز باشد اسراف است (غررالحکم و دررالکلم، ج6 ،...    ادامه »
ايران هسته‌اي در پنج دوره
*زهرا شاه محمدي دکتر بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جشن هسته‏ای دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد که با حضور خانواده‏ی شهدای هسته‏ای دکتر علی محمدی، مصطفی احمدی روشن و ... برگزار شد با اشاره به تاریخ نیم قرن فعّالیت‏های هسته‏ای ایران، اظهار داشتند: بحث هسته‏ای و فنّاوری هسته‏ای ایران، نقطه‌ي اوج و اقتدار نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران است. ایشان در ادامه، اسیر هسته‏ای ایران را در پنج مرحله عنوان نمودند: مرحله‌ي اوّل:...    ادامه »
 کارآفرینی نبيّ اكرم در پرتو قرآن كريم (قسمت دوم)
كارآفريني در بخش اقتصاد / مائده رضايي    شاید بتوان گفت بیشترین کارآفرینی حضرت رسول(صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) به معنای اقتصادی آن، در حوزه‌ي اقتصاد انجام گرفته است. تولید کار اقتصادی در سیره‌ي نبوی از چند راه انجام می‌گرفت:  الف- تأمین سرمایه ب- ایجاد بازار ج – خدمات اجتماعی د-آموزش حرفه الف-تأمین سرمایه پیامبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) از طرق گوناگونی برای بی‌کاران سرمایه‌ي کار فراهم می&zwnj...    ادامه »
آقا مصطفي خط‌شكن تحريم بود...
دشمن فکر می کند با شهادت مصطفی، چرخهی هستهای ایران متوقف میشود، امّا نمی‏داند هزاران نفر جای او را پر می‏ کند.    ادامه »
کارآفرینی نبی اکرم(ص) در پرتو قرآن کریم
کارآفرینی نبی اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) در پرتو قرآن کریم / مائده رضايي                     مقدمه کار و فعّالیت از صفات جمال خداست که (کل یوم هو فی شأن) هر روز دست اندرکاری دارد و این صفت در عالمیان نیز تجلّی یافته چرا که هیچ موجودی را باطل و بیهوده نیافرید ( و ما خلقنا السّموات و الارض و ما بینهما باطلا) آسمان‏ها، زمین و هر آن چه را در میان آن‏هاست بیهوده نیافریدیم...    ادامه »
صفحه 4 از 6ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  بعدی   انتها   
Escort